۲۹ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7555306
T T
۰ نفر
مردم خراسان شمالی در شام غریبان با زینب کبری (س ) هم ناله شدند .............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/86 داخلی.اجتماعی.دینی.آیینها.شام غریبان.
سوگواران و عزاداران حسینی در استان خراسان شمالی با غروب آفتاب و آغاز شام غریبان امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش با انجام مراسم ویژه شام غریبان با زینب کبری (س ) و یتیمان حسین (ع) هم نوا و هم ناله شدند.
عزاداران حسینی در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با حضور در بارگاه حضرت عباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر امام رضا(ع) و مرقد مطهر شهدا، با روشن کردن شمع و خاموش کردن چراغها و لامپهای این مکان مقدس در تاریکی و ظلمت شب به یاد دختر سه ساله حسین (ع) و در ماتم شهدای دشت کربلا به سوگواری و ماتم سرایی پرداختند.
هیاتهای عزاداری که از گوشه و کنار شهر بجنورد با پای پیاده خود را به بارگاه عباس بن موسی بن جعفر (ع) رسانده بودند با نوحه خوانی و مرثیه سرایی شهادت امام حسین (ع) را به حضرت زهرا(س ) تسلیت گفتند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی حاکی است که مردم این مناطق نیز با برگزاری مراسم شام غریبان با زینب کبری و اسرای دشت کربلای حسینی هم نوا شدند.
بر اساس این گزارش مراسم سوگواری امام حسین (ع) در شبهای آینده نیز در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای این استان برپا خواهد بود. ک/2 **626**2712شبک 1517** شماره 098 ساعت 21:41 تمام
۰ نفر