۱ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7556113
T T
۰ نفر
شش رشته جدید درمقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی دردانشگاه بیرجند ایجادشد ......................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/11/86 داخلی.اجتماعی.دانشگاهی.رشته.جدید.
رییس دانشگاه بیرجند گفت: شورای گسترش آموزش عالی باایجاد سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع کارشناسی در این دانشگاه موافقت کرد.
دکتر محمدرضا میری روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: با پیگیری های به عمل آمده و موافقت شورای گسترش آموزش عالی دو رشته جدید دردانشکده مهندسی و چهار رشته جدید در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند ایجاد شد.
وی افزود: براین اساس دانشکده مهندسی این دانشگاه ازسال تحصیلی آتی در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی معدن با گرایش اکتشاف معدن و مهندسی مکانیک با گرایش طراحی کاربردی، دانشجو می پذیرد.
او گفت: باپذیرش دانشجو در این رشته ها در گروه آموزشی معدن اولین رشته کارشناسی ارشد و درگروه مهندسی مکانیک سومین گرایش مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد می شود.
وی افزود: دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند هم اکنون دارای بیش از 1600 دانشجو، 43 عضو هیات علمی، شش گروه آموزشی و 34 کد رشته می باشد.
دکتر میری همچنین از ایجاد رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند خبر داد.
وی گفت: شورای گسترش آموزش عالی در راستای توسعه آموزش عالی و در پاسخ به نیازهای منطقه ای به متخصصان، با ایجاد رشته های علوم سیاسی، حقوق و جغرافیای انسانی در گرایش شهری و روستایی در مقطع کارشناسی دراین دانشگاه موافقت کرده است.
وی افزود: با ایجاد رشته های مذکور، کد رشته های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند به 35 کد رشته رسید.
وی گفت: دانشکده ادبیات این دانشگاه نیز هم اکنون دارای 1300 دانشجو، 56 عضو هیات علمی و کتابخانه ای با بیش از 27 هزار جلد کتاب و آزمایشگاه های تخصصی و کارگاه های آموزشی است.
وی افزود: این دانشکده درپنج رشته درمقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و حدود 70 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.
هم اکنون 323 دانشجوی کارشناسی ارشد در 16 کدرشته روزانه و 15 کد رشته شبانه دردانشکده های علوم، ادبیات، مهندسی و کشاورزی دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل می باشند.
این دانشگاه درمجموع حدود 6000 دانشجو درپنج دانشکده در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد. ک/3 7214/664/659 شماره 392 ساعت 19:13 تمام
۰ نفر