۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7556472
T T
۰ نفر
هنرستانهای فنی و حرفه ای در جوار کارخانه های آذربایجان غربی ایجاد می شود .....................................................................
ارومیه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/11/86 داخلی.اجتماعی.آموزش.هنرستان ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای در جوار کارخانه ها، در جلسه روز سه شنبه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی به تصویب رسید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه، با تاکید بر آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای بکارگیری در صنایع استان گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشور وجود نیروی انسانی آموزش دیده است.
جمشید محمدزاده افزود: ایجاد هنرستانهای فنی و حرفه ای در جوار این صنایع، آموزش ها را کاربردی تر می کند.
وی اظهار کرد: با اولویت بندی رشته های مورد نیاز و تامین زمین و امکانات، ایجاد این هنرستانها به سرعت در استان آغاز می شود.
محمدزاده اضافه کرد: در حال حاضر استان با شتاب به سوی صنعتی شدن حرکت می کند و نیاز است با توجه به استعدادها و پتانسیل های موجود برای رسیدن به توسعه پایدار گام های اساسی برداشته شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: با ایجاد هنرستانها در شهرک های صنعتی و در کنار کارخانه ها، آموزش های تئوری به عملی تبدیل می شود.
حمید ابراهیمی افزود: پیش بینی شده این هنرستانها در صنایع مورد نیاز استان، نظیر ریخته گری، قالب سازی ، آبکاری فلزات، صنایع غذایی و شیمیایی به تربیت نیروی انسانی بپردازند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 22 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که این رقم باید به بالای 70 درصد برسد.
وی افزود: در مرحله اول یک هنرستان با ظرفیت 300 هنرجو در شهرک صنعتی ارومیه، شامل کارگاه های آموزشی، آزمایشگاه، فضای ورزشی و خوابگاه احداث می شود که برای اجرای این طرح 24 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی یادآور شد: این اعتبارات از محل اعتبارات عمرانی مناطق شش گانه ارومیه و جابه جایی اعتبارات عمرانی سایر شهرستان ها تامین شده است.
وی اظهار کرد: متوسط تراکم دانش آموزی در استان در هر کلاس درس 28/25 درصد است که نیاز سازمان به فضای آموزشی بیشتر را نشان می دهد.ک/2 7129/581/587 شماره 335 ساعت 15:06 تمام
۰ نفر