۳ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7557028
T T
۰ نفر
یک مسوول در جهاد کشاورزی خراسان شمالی از عدم همکاری بانکها انتقاد کرد .....................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/11/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.مکانیزاسیون.
رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آنچه که عدم همکاری بانکهای این استان برای خرید ماشین آلات کشاورزی عنوان شد، انتقاد کرد.
مهندس قلی قلی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از ابتدای امسال 34 میلیارد ریال اعتبار خرید ماشین آلات زراعی از محل اعتبارات تکلیفی ابلاغ شده که به علت عدم همکاری بانک صادرات تا کنون تنها 20 درصد آن جذب شده است.
وی گفت: این در حالی است که در مرداد امسال توافقنامه ای بین این سازمان و بانک صادرات امضا شده و موافقت نامه آن نیز مبادله شده است.
او این اعتبارات را برای خرید 357 دستگاه تراکتور عنوان کرد و گفت: با گذشت شش ماه از امضای موافقتنامه، تنها اعتبار مورد نیاز برای خرید 87 دستگاه تراکتور واریز شده است.
وی این روند را نامطلوب دانست و گفت: بیشترین همکاری صورت گرفته در این زمینه متعلق به بانک صادرات شیروان بوده و مابقی شعب بانکهای صادرات برای واریز این وجه و خرید تراکتور همکاری خوبی نداشته اند.
او افزود: اعتبار خرید 30 دستگاه تراکتور در شهرستان شیروان، 22 دستگاه در بجنورد، 12 دستگاه در منطقه رازوجرگلان، هشت دستگاه فاروج، هشت دستگاه مانه وسملقان، چهار دستگاه اسفراین و سه دستگاه در جاجرم جذب شده است.
معاون صنایع و توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز پیش از این از عدم تخصیص 80 درصد از اعتبارات ابلاغی برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در این استان انتقاد کرد.
حسین عظیمی گفته بود: از مجموع 34 میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای خرید ماشین آلات تنها 20 درصد آن اختصاص یافته که پاسخگوی نیاز منطقه نیست. ک/3 7186/626/659 شماره 456 ساعت 20:02 تمام
۰ نفر