۲۰ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7578764
T T
۰ نفر
نگاهی به تبلیغات داوطلبان هشتمین دوره انتخابات مجلس در گچساران ...............................................................
گچساران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.
تبلیغات نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بدلیل ایجاد محدودیت های قانونی ، متفاوت از دوره های قبل است.
براساس قانون،داوطلبان ازانتشار تصاویر در اندازه های بزرگ منع شده اند و حق ندارند تصاویر خود را هم در مکان های عمومی و خصوصی نصب کنند.
براین اساس،داوطلبان ورودبه مجلس در این دوره از انتخابات، در شهرستان گچساران روش هایی ازجمله نطق های انتخاباتی، گفت و گوی رو در رو و سفر به مناطق روستایی را در برنامه های تبلیغی خود قرار داده اند.
از 10 نامزد تایید صلاحیت شده در دو حوزه انتخابیه گچساران و باشت، چهار نفر در منطقه مرکزی و شلوغ شهر گچساران اقدام به برپایی ستاد انتخاباتی کرده اند.
با توجه به گرمسیری بودن شهرستان گچساران و بهار زودرس درآن، هر چه به ساعت های پایانی روز نزدیک می شویم جلو ستادهای انتخاباتی نامزدها ازدحام طرفداران افزایش پیدا می کند.
افرادی در این ستادها، با ذکر شایستگی ها، مسوولیت ها و عملکرد سال های گذشته نامزد خود، مردم را به رای دادن به آنها دعوت می کنند.
درجلواین ستادهادرپلاکاردهای بزرگی شعارها و برنامه های نامزدها خودنمایی می کند.
یکی از نامزدها تعامل سازنده با جهان، پیشرفت و اقتدار ایران و تشکیل مجلس کارآمد و دردآشنا را شعار خود قرار داده است، دیگری عمران و آبادانی و کار در شهرستان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
در ساعات آغازین شب، ازدحام طرفداران در جلو ستادهای تبلیغاتی حتی آمد و رفت مردم عادی را با مشکل رو به رو می کند.
یکی دیگر از برنامه های تبلیغاتی نامزدها برای جلب آرای مردم ، ایراد نطق انتخاباتی است.
در شهر گچساران ورزشگاه تختی و در شهر باشت میدان ورودی برای ایراد نطق های انتخاباتی نامزدها منظور شده است.
هر روز یکی از نامزدها در شهر گچساران و دیگری در شهر باشت برای مردم سخنرانی و برنامه های خود را برای آنان تشریح می کند.
مردم و هواداران نامزدها نیز بدلیل محدود بودن روش های تبلیغاتی،با حضور در این مکان ها، به حرف های داوطلبان گوش فرا می دهند تا فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
یکی دیگر از روش های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در گچساران ، سرکشی به مناطق روستایی در قالب کاروان است.
اگرچه این روش براساس قوانین ستاد انتخابات کشور تخلف انتخاباتی محسوب می شود اما بدلیل بافت قومی و قبیله ای مناطق روستایی،این روش همچنان وجود دارد.
نامزدها به همراه تعداد زیادی از هواداران خود باحضور در منزل خانواده شهدا و یا افراد سرشناس در روستاها، برنامه های خود را برای روستاییان تشریح می کنند.
سخنرانی افراد صاحب نفوذ و خوشنام، استادان دانشگاه ها، جلسات دانشجویی و محله ای از دیگر برنامه های نامزدهای انتخابات مجلس هشتم درگچساران برای جمع آوری آرای مردم است.
یک کارشناس مسایل سیاسی درگچساران معتقداست تبلیغات این دوره از انتخابات کم تنش ترین دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان گچساران است.
وی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت:مسوولان اجرایی انتخابات، فضای سیاسی و اجتماعی این شهرستان را طوری ساماندهی کرده اند که شاهد نشاط انتخاباتی در منطقه هستیم.
رییس ستادانتخابات مجلس هشتم گچساران هم گفت:تبلیغات نامزدهای انتخابات در فضایی آرام و با نشاط در این شهرستان جریان دارد.
منوچهر حبیبی افزود:در این دوره از تبلیغات انتخابات بدلیل وجود همدلی بین مسوولان بخش های مختلف اجرا و نظارت و حتی طیف های سیاسی، شاهد کمترین تنش در این شهرستان هستیم.
وی اظهار دشت : هر جا تخلفی از سوی نامزدهای انتخابات و هواداران صورت گیرد مطابق قانون برخورد و تذکر لازم داده می شود.
وی فضای سیاسی شهرستان گچساران را کاملا انتخاباتی توصیف کرد و گفت : پیش بینی می شود انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم در گچساران برگزار شود.
شهرستان گچساران با دو حوزه انتخابیه گچساران و باشت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
برای جمع آوری آرای 91 هزار نفر واجد شرایط در گچساران، 132 شعبه اخذ رای فراهم شده است.ک/4 566/675 شماره 342 ساعت 13:46 تمام
۰ نفر