حضور معلمان در جشنواره الگوهای تدریس برتر دو برابر افزایش یافته است
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر:
7595630
حضور معلمان در جشنواره الگوهای تدریس برتر دو برابر افزایش یافته است
#
تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/02/85
داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.
دبیرهشتمین جشنواره الگوهای تدریس برتر مدیریت آموزش و پرورش استثنایی
شهرستان های استان تهران گفت : حضور معلمان در این جشنواره نسبت به سال
گذشته دو برابر افزایش داشته است.
"کبری نصیری" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه
164 الگوی تدریس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده،افزود:از این تعداد،
45 الگوی انتخاب شده که بهترین آنها برای شرکت در مرحله کشوری، انتخاب
خواهند شد.
وی یادآورشد:این در حالی است که سال گذشته 88 الگوی تدریس ارائه شد و
از این تعداد 21 الگو از معلمان به مرحله کشوری راه یافت.
نصیری افزود: تاپایان خردادماه الگوهای تدریس برتر معلمان که به صورت
تصویری آماده خواهد شد برای شرکت در مرحله کشوری به سازمان آموزش و پروش
استثنایی کشور ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد: تصویربرداری از الگوهای تدریس برای شرکت درمرحله کشوری
از 16 تا 23 اردیبهشت ماه آغاز می شود.
نصیری هدف از برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر را ترویج برنامه ریزی
مدون و مستند پیش از ارائه فعالیت های آموزشی، توانبخشی و تربیتی، ترویج
روشهای فعال یاددهی و یادگیری در تدریس، ساختن الگوهای یاددهی و یادگیری
بر اساس اصول علمی و معرفی و ترویج طرح درس مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای
ویژه دانش آموزان اعلام کرد.
وی،ایجاد انگیزه برای پرورش خلاقیت و نوآوری در میان مدارس استثنایی،
تامین رسانه تصویری برای معرفی الگوهای تدریس منطبق براصول علمی و کتب
جدیدالتالیف، ترویج ابداع رسانه های ساده برای تدریس مفاهیم پیچیده درسی
را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
نصیری، یادآور شد: بخش نامه ای در راستای کیفیت بخشی برای آموزش و با
عنایت به نقش محوری مربیان و معلمان در فرآیند یاددهی و یادگیری مدیریت
استثنایی شهرستان های استان تهران،درسال 85 - 84 به مراکز تحت پوشش این
مدیریت ارسال شد.
دبیر هشتمین جشنواره الگوهای تدریس برتر مدیریت استثنایی شهرستان های
استان تهران به معیارهای گزینش تدریس برتر اشاره و اظهار داشت : بر اساس
فرم های کاربرک طرح درس و کاربرک ارزشیابی روش تدریس، الگوهای تدریس ارائه
شده، انتخاب می شوند.
نصیری افزود: در این فرم ها، محورهایی چون نحوه شروع فعالیت در کلاس،
ایجاد ارتباط با دانش آموزان، میزان مشارکت دانش آموزان در کلاس مورد بررسی
و ارزیابی قرار گرفته و بر اساس این معیارها، تدریس برتر انتخاب می شود.
تهرام/ ت/2300/686/1547