۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 7597673
T T
۰ نفر
مقامهای سه شهرستان فارس از قطع برق اظهار ناخرسندی کردند # شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/2/85 داخلی.اجتماعی.برق.خاموشی. فرمانداران شیراز، کازرون و جهرم فارس همچنین نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی از خاموشی های اخیر در این سه شهرستان اظهار ناخرسندی کردند.
فرماندار شیراز گفت: خاموشی های اخیر برق درمناطق مختلف شیراز برای مردم نگران کننده و مشکل آفرین است و مسوولان باید برای رفع آن چاره اندیشی کنند.
ابراهیم عزیزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این خاموشی ها به خصوص در برخی از محلات شیراز اگر تداوم یابد ممکن است مسایل امنیتی و انتظامی به دنبال داشته باشد و برای شهروندان بیشتر مشکل ساز شود. وی افزود: متاسفانه مسوولان در این رابطه، برنامه زمانبندی خاموشی ها را اعلام نکرده اند و همین موضوع موجب شده است که بسیاری از شهروندان آمادگی لازم برای قطع برق را نداشته باشند. فرماندار شیراز از مسوولان شرکت برق خواست برنامه زمانبندی خاموشی های شیراز را اعلام کنند و حتی الامکان از تداوم این خاموشی ها جلوگیری نمایند. وی گفت: به نظر می رسد افزایش مصرف در روزهای اخیر و استفاده فراگیر از وسایل خنک کننده ، عامل قطع برق در پاره ای از مناطق شهرستان شیراز باشد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز مشکلات موجود در تامین برق موردنیاز برای استان فارس وشیراز را عامل قطع مکرر برق در این منطقه دانست.
محمدنبی رودکی به خبرنگار ایرنا گفت: استان فارس برای تامین برق چاههای کشاورزی با مشکل جدی روبروست و علاوه بر این، مصرف انرژی در بخش خانگی نیز مشکلاتی دارد. طی روزها و شبهای اخیر برق مناطق مختلفی از شیراز بدون اطلاع قبلی قطع می شود. همچنین قطع مکرربرق در شهرستانهای کازرون و جهرم موجب بروز مشکلاتی برای مردم و ایجاد نگرانی برای آنها شده است. عبدالکریم فدعمی فرماندار کازرون گفت: با توجه به شدت گرمای زودرس که 40 درجه اعلام شده ، قطع برق در ساعات اوج گرما موجب بروز مشکلات برای مردم شده است. تعدادی از مردم شهر کازرون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند:به دلیل قطع مکرر برق در سه روز گذشته، اشکالاتی در توزیع آب بوجود آمده است. این شهروندان گفتند: بسیاری از وسایل برقی به دلیل نوسانات برق در چند روز گذشته سوخته و دچار خسارت شده است. مهران جهانشاهی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کازرون گفت: به دلیل قطع مکرر برق، چاههای آب برای آبرسانی دچار مشکل شده است. مهندس شاهرخ آزرم مدیر برق منطقه ای کازرون اظهار داشت:قطع برق از حوزه مدیریت شهرستان خارج است و این قطع برق همچنان ادامه خواهد داشت. قطع برق در شهرستان جهرم همچنین موجب نگرانی مردم و مراجعات مکررآنان به اداره برق این شهرستان شده است. فرماندار جهرم با ارسال نامه ای به مدیر عامل برق منطقه ای فارس مراتب اعتراض مردم را اعلام نموده و دربخشی از این نامه آمده است:خاموشی ها اخیر در شهرستان جهرم و بخش های تابعه علاوه برنارضایتی وسیع مردم زمینه ناامنی را فراهم نموده است. مهندس ابوالقاسم رنگانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیگیریهایی که اخیراانجام گرفته و تماس های مکرر، مسوولان برق استان فارس اعلام کرده اند که تا پایان تابستان مشکل خاموشی ها وجود خواهد داشت و مردم باید با این موضوع کنار بیایند. روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس در اطلاعیه ای کمبود تولید برق در نیروگاههای کشور، رسیدن زود هنگام گرما، محدودیت انتقال نیرو ازاستان های همجوار به فارس را عوامل خاموشی های ناخواسته اخیر ذکر کرد. دراین اطلاعیه از شهروندان خواسته شده با مصرف بهینه و استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های اولیه شب و بعدازظهر،صنعت برق فارس را در تامین انرژی مورد نیاز استان فارس و جلوگیری از خاموشی ها یاری کنند. این اطلاعیه می افزاید: مسوولان با تمام توان و امکانات در راستای رفع خاموشی های یاد شده از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. 677/2779/2769/675
۰ نفر