بیش از یکهزار شکایت از خدمات تاکسی ها در مشهد دریافت شده است
#
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/10/84
داخلی.اجتماعی.تاکسیرانی.
مسوول بازرسی سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: یکهزار و 100 مورد شکایت از
سوی زائران و مجاوران امام رضا(ع) از نحوه خدمات تاکسی ها در این شهر
در سال جاری به این سازمان اعلام شده است.
"محمد حسن محمدپور" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی
افزود : از این تعداد 900 عنوان شکایت از موضوعیت لازم برخوردار بوده
است.
وی بیان کرد: این تعداد پرونده برای رسیدگی بیشتر به هیات انضباطی
سازمان تاکسیرانی مشهد ارسال و با رانندگان تاکسی خاطی برابر ضوابط
برخورد مقتضی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: رانندگان متخلف تاکسی در این خصوص در سطح شهر مشهد
معمولا" به مواردی مانند ابطال پروانه تاکسیرانی، صدور اخطار، اخذ تعهد و
تعیین خسارت و یا جریمه محکوم شده اند.
وی گفت: روزانه بطور متوسط 15 مورد شکایت در این رابطه از سوی شهروندان
و زائرین امام هشتم (ع) به این سازمان اعلام می شود.
محمدپور افزود: استفاده از تاکسیمتر توسط تاکسی ها الزامی است و تخطی
از این امر، تخلف محسوب می شود.
وی وجود مسافرکش های شخصی را یکی از تنگناهای موجود در بخش حمل و نقل
مسافر در مشهد برشمرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط نسبت به این
موضوع شد.
این مسوول اضافه کرد: 23 درصد از جابجایی درون شهری شهروندان و زائران
در طول روز در بخش حمل و نقل عمومی مشهد توسط ناوگان تاکسیرانی انجام می
شود و در این خصوص روزانه 900 هزار سفر درون شهری بوسیله تاکسی ها در این
شهر صورت می گیرد.
محمد پور گفت: هم اکنون هفت هزار و 500 دستگاه تاکسی در بخشهای مختلف
مانند خطوط ویژه و تاکسی بی سیم و کرایه ای در امر جابجایی مسافران درون
شهری مشهد فعالیت دارند.
2722/663/659