۲۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7809781
T T
۰ نفر

خبرهای کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد

۲۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7809781
خبرهای کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد # یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/12/84 *** * دهدشت * عملیات اجرایی خوابگاه شبانه روزی دخترانه کمیته امداد امام خمینی (ره ) دهدشت آغازشد.زریر انصاری مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه گفت:این خوابگاه در زمینی به مساحت دو هزار و 390 متر مربع و زیربنای 855 متر، با اعتبار 5/3 میلیاردریال احداث شده است و ظرفیت پذیرش 70 دانش آموز را دارد.
*** * دهدشت،110 دانش آموز دختر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره )شهرستان کهگیلویه عازم مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس شدند. زریر انصاری مدیر این نهاد گفت: این تعداد دانش آموز به مدت دو روز از این منطقه دیدن می کنند.
*** * یاسوج * معاون راهداری اداره کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات نهال کاری جاده یاسوج به اصفهان آغاز شد. مهندس نادر پروانه پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سه هزار و 500 اصله نهال در چهار ردیف در این مسیر غرس می شود. وی اظهارداشت: این نهالها شامل سرو، صنوبر، افرا و چنار می باشد که به کمک اداره کل منابع طبیعی، اداره زندانهاو اداره کل راه و ترابری غرس می شود. *** * یاسوج * مدیرکل حمل ونقل و پایانه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: در اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی، کار خدمات رسانی 100 اکیپ مختلف به میهمانان نوروزی در این استان آغاز شده است. مسعود مصدقی پنج شنبه در گفت وگو باایرنا افزود:این اکیپها به صورت سیار و ثابت در تمام شهرها، بخشها، مبادی ورودی و خروجی شهرها و بین راهی ارایه خدمات می کنند. وی اظهار داشت: این اکیپها شامل پلیس راه، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، راه و ترابری و حمل و نقل و پایانه های استان است. *** * یاسوج * مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 9 اکیپ شامل شش اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار از هلال احمر این استان در محورهای ارتباطی بین استانی کهگیلویه وبویراحمد مستقر شده اند. عبدالعزیز تقی زاده پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پایگاههای جمعیت هلال احمر در جاده های یاسوج - اصفهان ، یاسوج - شیراز ، یاسوج - بابامیدان برای خدمات رسانی و حوادث احتمالی وامداد ونجات مستقر شده اند. وی اظهارداشت: این اکیپها شامل یک پزشک عمومی و بهیار و دو امدادگر و یک دستگاه آمبولانس است. *** * دهدشت * 66 خانواده تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره ) شهرستان کهگیلویه وام خوداشتغالی دریافت کردند. انصاری رییس کمیته امداد این شهرستان گفت: به هر خانوار 35 میلیون ریال وام کم بهره پرداخت شده است و 60 خانوار دیگر با ارایه طرحهای خود اشتغالی در نوبت هستند. *** * یاسوج * نزدیک به 13 هزار یتیم در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پیرمرادیان مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره ) این استان گفت: از این تعداد پنج هزار و 807 نفر آنها تحت کفالت خیرین استانی و کشورهستند و بقیه بدون کفالتند. وی از مردم این استان و میهن اسلامیمان خواست تا در صورت امکان و برحسب توان، کفالت تعدادی از ایتام این استان را برعهده بگیرند. *** * گچساران * رییس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: چهار اکیپ امداد جاده ای در ایام نوروز در مناطق مختلف گچساران مستقر می شود. دکتر رحمت اله تاجگردون روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دو اکیپ در دروازهای ورودی و خروجی شهر،یک اکیپ در منطقه دوراهی باشت و اکیپ دیگر در منطقه امامزاده بی بی حکیمه (س ) مستقر خواهد شد. وی افزود:این اکیپها از روز 28 اسفند ماه تا14 فروردین ماه کار خدمات رسانی و کمک به مسافران نوروزی را برعهده دارند. *** * گچساران * فرماندار گچساران گفت: جاده ارتباطی گچساران به باباکلان وحرم مطهربی بی حکیمه (س ) آماده تردد زائران نوروزی است. فتاح محمدی روز پنجشنبه در بازدید از این جاده، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با بهره برداری از این جاده، مسیر دسترسی به حرم مطهر بی بی حکیمه از گچساران حدود 40 کیلومتر کاهش یافت. فرماندار گچساران گفت: عملیات احداث این جاده از چهار سال پیش آغاز شده است و هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 2764/1600/2755/670/674
۰ نفر