۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7901276
T T
۰ نفر

ادامه محکومیت اهانت به قران کریم در پاکستان

۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7901276
ادامه محکومیت اهانت به قران کریم در پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/09 سیاسی.پاکستان.قران مجید.آمریکا اسلام آباد- با گذشت دو هفته از اهانت کشیش آمریکایی به قرآن کریم، مردم پاکستان همچنان با تجمع های مختلف در شهرهای مهم این کشور، علیه اقدام ضد دینی این فرد و سیاست های اسلام هراسی واشنگتن، تظاهرات می کنند.
طی هفته جاری تظاهرکنندگان در شهرهای اسلام آباد، لاهور، کراچی و پیشاور اعلام کردند که مسوولیت هتک حرمت قرآن کریم بر عهده دولت آمریکا است و واشنگتن باید پاسخگوی مسلمانان و همچنین افکار عمومی جهان باشد.
مجلس سنای پاکستان نیز روزگذشته با تصویب قطعنامه،اقدام زشت و ضد دینی این کشیش آمریکایی در سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد.
در این قطعنامه تاکید شده است:جامعه جهانی باید این اهانت را با جدیت بررسی و جهان اسلام راهکار مشترکی را اتخاذ و آمریکا باید این کشیش را محاکمه و مجازات کند.
نمایندگان مجلس سنای پاکستان، حرکت زشت کشیش آمریکایی آن را توطئه آمریکا برای جریحه دار کردن احساسات جهان اسلام توصیف و سکوت آن کشور را محکوم کردند.
مولانا صالح شاه از نمایندگان مجلس سنا درصحن این مجلس گفت نه تنها کشیش آمریکایی بلکه آمریکا نیز در توهین به قرآن کریم مقصر است لذا پاکستان و جهان اسلام باید کالاهای آمریکایی را تحریم کنند.
عبدالرشید یکی با محکوم کردن سکوت آمریکا در این زمینه گفت که کشیش آمریکایی با توهین به قرآن نه تنها منشور سازمان ملل متحد را نقض کرد، بلکه مرتکب نقض حقوق بشر نیز شده است.
جاوید علی شاهاز نمایندگان مجلس سنای پاکستان نیز گفت آمریکا تاکنون هیچ گونه واکنشی نسبت به اقدام کشیش توهین کننده از خود نشان نداده است.
وی افزود:تری جونزکشیش آمریکایی دیوانه نیست بلکه با اهداف خاصی دست به این کار زده و آمریکا باید از این بابت بطور رسمی عذرخواهی کند.
فرخ عاقل یکی دیگر از سناتورهای پاکستان نیز گفت که اهانت به قرآن توطئه است تا احساسات مسلمانان جهان جریحه دار شود.
محمد علی درانی نیز گفت: سازمان کنفرانس اسلامی با وحدت کامل باید در این زمینه اقدام کند.
وی افزود:کشیش آمریکایی با پشتیبانی دولت آمریکا دست به اهانت قرآن کریم زده و دولت پاکستان باید هرگونه همکاری خود را با آمریکا قطع کند.
گل نصیب خاناز جمعیت علمای اسلام نیز گفت:در حالی که آمریکا و غرب درخصوص تحمل و نبود خشونت در جهان تبلیغات می کنند و دنیا را فریب می دهند،کشیش آمریکایی با توهین قرآن مرتکب افراط گرایی شده و چهره اصلی آنها را علنی کرده است.
حاجی عدیلاز نمایندگان حزب عوامی ملی در مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: دولت پاکستان باید بطور رسمی از آمریکا ، محاکمه کشیش توهین کننده را خواستار شود.
خورشید احمدعضو ارشد حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز حرکت زشت کشیش آمریکایی را محکوم و آن را یک توطئه توصیف کرد.
اسماعیل بلیدیاز جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل ) توهین قرآن را ضد ادعاهای آمریکا درخصوص احترام به اسلام توصیف کرد.
همچنین حاجی لشکری رییسانی از نمایندگان حزب مردم پاکستان در مجلس سنای پاکستان گفت که سازمان کنفرانس اسلامی با تشکیل نشست راهبردی مشترک خود را در این زمینه اتخاذ کند.
رحمان ملک وزیر کشور پاکستان نیز در نشست شب گذشته مجلس سنای پاکستان گفت که رونوشت های قطعنامه تصویب شده در محکومیت کشیش آمریکایی به سازمان ملل و پلیس بین الملل ( اینترپل ) ارسال خواهد شد.
هیات دولت فدرال پاکستان نیز شب گذشته همزمان با صدور قطعنامه،با تشکیل نشستی،اقدام کشیش آمریکایی در هتک حرمت قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.
یوسف رضا گیلانینخست وزیر پاکستان در این نشست گفت که در دیدار اخیر با هیات کنگره آمریکا، به جریحه دار شدن احساسات مردم آن کشور در خصوص اهانت قرآن کریم تاکید کرده است.
وی افزود:آصف علی زرداریرییس جمهوری پاکستان هم هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرده است.
جمعه گذشته نیز منور حسن رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان در حاشیه تظاهرات ظد آمریکایی،با محکومیت هتک حرمت قرآن در آمریکا،ادامه اعتراض های مردمی علیه این اقدام گستاخانه را خواستار شد.
وی با تاکید بر ضروت وحدت مسلمانان از مقام های سازمان کنفرانس اسلامی خواست در نشست آینده خود مساله تصویب قانون بین المللی به منظور مقابله با بی حرمتی نسبت به پیامبر و قرآن را بطور جدی مورد بحث قرار دهند.
وزارت خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته،سوزاندن قرآن را به عنوان هتک حرمت محکوم و تاکید کرد که هیچ توجیهی برای چنین اقدام هایی وجود ندارد چرا که این اهانت به شدت احساسات مسلمانان سراسر جهان را جریحه دار کرده است.
آساق 235** شماره 198 ساعت 21:26 تمام
۰ نفر