۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7905007
T T
۰ نفر

شمار تلفات توفان در آمریکا به 45 تن رسید

۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7905007
شمار تلفات توفان در آمریکا به 45 تن رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/29 اجتماعی.آمریکا.توفان تهران - بر اثر وزش توفان و باد شدید در ایالت های غربی آمریکا، دست کم 45 تن جان باخته اند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی، امروز (دوشنبه ) نوشت: بر اثر وزش توفان شدید در ایالت های غربی آمریکا، شهر اسکیوویل، ایالت کارولینای شمالی به کلی تخریب شد، 11 نفر کشته و 50 تن از ساکنان آن نیز به شدت مجروح شدند.
زی لمب، رئیس بخش برتی، که شهر اسکیوویل در آن واقع شده است، روز گذشته ( یکشنبه ) بعد از بررسی خسارات وارده گفت که تخریب کامل 700 مایل از اراضی این بخش قابل انتظار نیست. ما پیش از این هم توفان، سیل داشته ایم، اما توفان هایی مانند توفان سال جاری به ندرت روی می دهند.
در همین حال، وزش باد، توفان و بادهای شدید در شش ایالت جنوبی طی سه روز گذشته، دست کم 45 کشته شدند. این حادثه شدیدترین توفان ها طی دست کم سه سال گذشته شناخته شده است.
مرکز ملی پیش بینی توفان ها، تایید کرده است که 243 مورد گزارش از وقوع در 13 ایالت توفان به این مرکز مخابره شده است.
توفان بخش برتی، یکی از 62 توفان شدیدی بود که ایالت کارولینای شمالی را در نوردید و به گفته جولیا جارما، سخنگوی مرکز مدیریت بحران کارولینای شمالی، در مجموع 23 کشته برجای گذاشته است.
وی تصریح کرد که هنوز برآورد درستی از میزان خسارات وارده در دست نیست، با وجود این تخمین های اولیه حاکی از آن است که بیش از 65 واحد مسکونی تخریب شده و به بیش از 600 باب منزل خسارات رسیده است ؟ خیابان ها مسدود و برق قطع است.
وی یادآور شد، میزان خسارات بالاست و بسیاری از مردم از نظر روحی و جسمی آسیب دیده اند.
گفتنی است که سالانه 70 نفر بر اثر وزش توفان های شدید در آمریکا جان خود را از دست می دهند؟ بدترین آمار در این زمینه مربوط به سال 1974 با 300 نفر کشته بر اثر توفان در این کشور است.
صویر**9157** 1506 شماره 171 ساعت 19:35 تمام
۰ نفر