۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7917278
T T
۰ نفر

وزارت دفاع افغانستان به پاکستان هشدار داد

۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7917278
وزارت دفاع افغانستان به پاکستان هشدار داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/04 سیاسی.وزارت دفاع.هشدار.پاکستان کابل- وزارت دفاع افغانستان روز شنبه با اعلام اینکه حملات موشکی پاکستان به خاک این کشور همچنان ادامه یافته در بیانیه ای به دولت پاکستان هشدار داد.
به گزارش ایرنا، مقام های افغان می گویند از دو هفته پیش بیش از 180 موشک از خاک پاکستان به مناطق شرقی افغانستان در استان های کنر و ننگرهار شلیک شده که دهها کشته و زخمی همراه داشته است.
وزارت امور خارجه افغانستان هفته گذشته سفیر پاکستان در کابل را نیز به همین علت احضار کرد و از او توضیحات خواست.
حال در شرایطی که انتظار می رفت تنش های مرزی دو کشور پایان یابد، امروز وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای با الفاظ تند به پاکستان هشدار داد.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان پیشتر گفته بود برای پاسخ مناسب به حملات موشکی پاکستان آمادگی دارند و منتظر دستور مقام های خود هستند.
در بیانیه این نهاد آمده است: براساس گزارش ها در استان کنر حملات موشکی پاکستان عصر دیروز نیز ادامه داشته در روستای شنکورک شهرستان خاص دو کودک کشته و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.
وزارت دفاع گفته است: چنین حرکاتی عواقب ناگوار در روابط دوستانه وبرادرانه دو کشور همسایه برجا می گذارد وهیچ دلیلی برای توجیه آن وجود ندارد.
در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان باید بداند مردم افغانستان درمقابل ریختن خون شهروندان خود بدون عکس العمل نخواهد ماند.
پاکستان پیشتر گفته بود که مخالفان مسلح از مرزهای افغانستان گذشته اند و مردم و نظامیان پاکستانی را هدف قرار داده اند.
آساق **569** شماره 198 ساعت 20:23 تمام
۰ نفر