۸ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918026
T T
۰ نفر
محققان کره جنوبی یک لنگرگاه متحرک ابداع کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/08 اجتماعی.کره جنوبی.لنگرگاه متحرک تهران - محققان کره جنوبی روز چهارشنبه با به نمایش گذاردن یک لنگرگاه متحرک که برای تخلیه ی محموله ی کشتی ها به دور از ساحل طراحی شده است، این ابداع را انقلابی در صنعت کشتیرانی خواندند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوسان کره جنوبی، این لنگرگاه توسط موسسه ی علوم و فناوری کره طراحی شده است و هدف از ابداع آن امکان تخلیه ی محموله ی کشتی های کانتینری در آب های آزاد و به دور از ساحل است تا هزینه هایی که صرف توقف این کشتی ها در بنادر شلوغ برای تخلیه ی بار می شود، کاهش داده شود.
این لنگرگاه متحرک که مجهز به یک سکو و جرثقیل ثابت است می تواند در سواحل بدون لنگرگاه نیز مورد استفاده قرار بگیرد و قادر به حمل کانتینرها و در نتیجه کاهش هزینه ی حمل و آلودگی های ناشی از تردد کشتی هاست.
براساس این گزارش، کئاک بیونگ مان مدیر طرح لنگرگاه متحرک در مراسم به نمایش گذاردن لنگرگاه در حضور خبرنگاران گفت: ابداع این لنگرگاه انقلابی در سیستم حمل ونقل دریایی کره جنوبی خواهد بود و موجب خواهد شد تا کالاهای بیشتری از طریق مسیرهای دریایی به بازارهای جهانی و بدست مصرف کنندگان برسد بدون آنکه نیازی به احداث بنادر بیشتر و یا توسعه ی لنگرگاه های موجود باشد.
وی افزود: طراحی لنگرگاه متحرک که در سال 2009 میلادی آغاز شد، 32 میلیون دلار هزینه دربرداشته است.
مترجمام 1392**1450** شماره 138 ساعت 13:49 تمام
۰ نفر