۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918516
T T
۰ نفر
مبارزه با مواد مخدر و نابرابری نژادی در آمریکا ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.آمریکا.مواد مخدر تهران - آمار و ارقامی که به تازگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر منتشر شده، نشان می دهد که جامعه آمریکا به عنوان میزبان بزرگترین زندان های جهان، از نابرابری نژادی و اجتماعی به ویژه در میان سیاهپوستان رنج می برد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار موجود از وجود نابرابری در برخورد با مواد مخدر در کشور ایالات متحده آمریکا حکایت دارد. بر اساس این آمار، آمریکاییان آفریقایی تبار (سیاه پوست ) تنها 12 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، اما 6.33 درصد از کل دستگیری ها و 37 درصد از بازداشت های مربوط به مواد مخدر به این گروه از مردم مربوط می شود.
این آمار در نتیجه تحقیق سازمان دیده بان حقوق بشر در نیویورک به دست آمده نمادی از نابرابری اجتماعی در آمریکا به شمار می رود.
سازمان وکلا مسوول پروژه مجازات مستقر در آمریکا که در 25 سال گذشته برای رفع نابرابری در دستگاه قضایی این کشور تلاش کرده، می گوید: شکاف میان سیاه و سفید در ایالات متحده را نمی توان به عملکرد دستگاه قضایی ربط داد.
گزارش جدید دیده بان حقوق بشر نیز با اشاره به اینکه آمریکاییان آفریقایی تبار، بزرگترین قربانیان نابرابری نژادی در ایالات متحده هستند، تاکید می کند: نرخ زندانی شدن سیاه پوستان غیرلاتین آمریکایی، تقریبا 6 برابر سفیدپوستان غیرلاتین و 6.2 برابر سفیدپوستان لاتین است. سال 2009، از هر 10 مرد سیاهپوست در بازه سنی 25 تا 29 سال، یک نفر حبس یا بازداشت را تجربه کرد؟ این آمار برای مردان لاتین تبار یک در 25 نفر و برای مردان سفیدپوست ، یک در 64 نفر بوده است.
رویترز افزود: این آمار در حالی منتشر می شود که ایالات متحده 5 درصد جمعیت جهان و 25 درصد زندانیان جهان را در خود جای داده و نرخ بازداشت و حبس در این کشور، 5 برابر متوسط جهانی است.
صویر1985**9163** شماره 182 ساعت 19:22 تمام
۰ نفر