۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7920040
T T
۰ نفر
12 کشته بر اثر انفجار شدید در انبار اسلحه در پایگاه نظامی قبرس ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/20 سیاسی.خارجی.قبرس.انفجار تهران- خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی قبرس گزارش داد: بر اثر وقوع انفجاری بزرگ در یک انبار اسلحه که امروز دوشنبه در یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور روی داد حد اقل 12 نفر کشته شدند.
خبرگزاری قبرس به نقل از منابع نظامی گزارش داد که بر اثر این انفجار ده ها نفر نیز زخمی شدند.
این اعتقاد وجود دارد که انفجار در یک انبار حاوی 98 کانتینر سلاح در دو شهر ساحلی لیماسول و لارناکا روی داده است.
این انفجار زیان های سنگینی به نیروگاه برق فاسیلیکوس وارد کرده است . این نیروگاه نیمی از برق مورد نیاز جزیره قبرس را تامین می کند.
سخنگوی اداره برق قبرس گفت: وقوع این انفجار بزرگ در پایگاه نظامی منجر به از کار افتادن بزرگترین نیروگاه برق در این جزیره شده است.
کوستاس جافریلدیس به رویترز گفت: نمی توانیم میزان زیان های ناشی از این انفجار را ارزیابی کنیم و این انفجار دارای ابعاد فاجعه باری است.
شدت انفجار به حدی بود که باعث وارد آمدن زیان هایی به مناطق مسکونی نزدیک و باعث شکسته شدن پنجره ها و درهای رستوران یک مجتمع ساحلی در فاصله سه کیلومتری محل انفجارشده است.
ایلینی توبی از ساکنین روستای ماری در نزدیکی محل انفجار گفت: انفجار شدید بود و من از روی تختخواب پرتاب شدم ، این انفجار باعث از جا کنده شدن پنجره ها و درهای خانه و وارد آمدن زیان به پشت بام منزل ما شده است.
مقامات پلیس و ارتش اطلاعات زیادی در مورد این انفجار که کمی قبل از ساعت 0300 به وقت گرینویچ روی داد نداشتند. سخنگوی وزارت دفاع قبرس گفت: شماری از افراد کشته شدند.
انگلیس که دارای پایگاهی در قبرس است گفت که سربازان انگلیسی برای کمک به مقامات این کشور در حال آماده باش بسر می برند.
در نیکوزیا پایتخت این کشور که در فاصله 65 کیلومتری محل انفجار قرار دارد برق قطع شده است و به دلیل فشار زیاد به شبکه تلفن همراه ارتباط قطع شده است.
منابع نظامی گفتند که اعتقاد بر این است که این کانتنیرها در معرض حرارت قرار داشتند و منفجر شدند.
مترجمام **1439** شماره 145 ساعت 17:26 تمام
۰ نفر