۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7923965
T T
۰ نفر
یونیسف مایه کوبی کودکان قحطی زده شاخ آفریقا را آغاز کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/11 سیاسی.سومالی.خشکسالی.کودکان تهران - صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف ) روز سه شنبه اعلام کرد عملیات مایه کوبی کودکان قحطی زده منطقه شاخ آفریقا را از روز گذشته ( دوشنبه ) آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تی وی پنج فرانسه ، پزشکان این سازمان در اردوگاه های آوارگان داداب واقع در غرب کنیا و چندین ارودگاه دیگر، طی 5 روز آینده هزاران کودک 6 ماهه تا 5 ساله را مایه کوبی خواهند کرد.
یونیسف اعلام کرده است کودکانی را که به تازگی وارد این اردوگاه ها شده اند و احتمال دارد ناقل بیماری های فراگیری مانند فلج اطفال یا سرخک باشند را در اولویت مایه کوبی قرار داده اند.
هزاران خانواده سومالیایی از خشکسالی و جنگ گریخته و به اردوگاه داداب پناهنده شده اند.
با هجوم هزاران سومالیایی به اردوگاه داداب، به جرات می توان گفت که این اردگاه به بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان تبدیل شده است.
این در حالی است که کودکان برای رسیدن به این اردگاه باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند و تعدادی از آنها میان راه تلف می شوند.
میزان مرگ و میر کودکان در سومالی به حد بی سابقه ای رسیده است و آخرین گزارش ها حاکی از این است که از هر 11 کودک در این کشور، یک کودک قبل از رسیدن به سن یک سالگی جان خود را از دست می دهد.
خشکسالی در منطقه شاخ آفریقا که در 60 سال گذشته بی سابقه اعلام شده است، جان 12 میلیون نفر را در سومالی، کنیا، اتیوپی، جیبوتی، سودان و اوگاندا به خطر انداخته است.
فقط در هفت ماه گذشته حدود 135 هزار سومالیایی کشورشان را به مقصد ارودگاه هایی در کشورهای کنیا و اتیوپی ترک کرده اند و هر روز بسیاری از کودکان آنها از گرسنگی جان خود را از دست می دهند.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان ملل متحد، روزانه شش کودک زیر پنج سال در منطقه جنوب سومالی از گرسنگی تلف می شوند.
مترجمام **9041** 1506 شماره 187 ساعت 18:31 تمام
۰ نفر