۳۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7934253
T T
۰ نفر
به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال روز پنجشنبه اعلام کرد که الطیب کشورهای عربی، اسلامی و دیگر کشورهای آزاده جهان را به ایستادن در کنار ملت فلسطین ترغیب کرد و گفت که به نفع تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی رای دهند.
الطیب در بیانیه ای خطاب به جامعه جهانی گفت: الازهر از همه کشورهای آزاده جهان می خواهد که روز جمعه در نشست عمومی سازمان ملل به نفع کشور مستقل فلسطین رای دهند.
شیخ الازهر بار دیگر از جهان آزاد خواست علیه اراده و خواست آمریکا که اعلام کرده در صورت درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل به عنوان کشوری مستقل از حق وتو علیه این درخواست استفاده می کند، بایستند.
وی از رییسان کشورهای اسلامی و همه کشورهای تاثیرگذار خواست که به سازمان ملل برای اعتراف به کشور مستقل فلسطین فشار آورند و رهبری فلسطین را در انجام این ماموریت حمایت کنند و در مقابل خواست آمریکا که از سوی رژیم صهیونیستی نیز حمایت می شود، بایستند.
در پایان بیانیه این سووال مطرح شده است که اگر فلسطین بخواهد در صلح و ثبات مانند دیگر کشورها زندگی کند، آیا باید از این حق محروم شود؟ ;محمود عباس ; رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد رسما در نشست عمومی سازمان ملل که روز جمعه برگزار می شود، درخواست خود را مبنی بر عضویت در این سازمان به عنوان کشور مستقل مطرح کند.
صویر/1408**1368
۰ نفر