۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936840
T T
۰ نفر
معاون سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی: گنجه وهمدان خواهرخوانده می شوند ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/1390 فرهنگی.باکو.روابط خارجی باکو- "مهدی ایمانی پور" معاون بین الملل سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی گفت: شهر گنجه زادگاه نظامی گنجوی با یکی از شهرهای ایران و ترجیحا با همدان خواهر خوانده می شوند.
ایمانی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: در سفر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و هیات همراه به شهر گنجه این موضوع با استاندار گنجه مورد مذاکره قرار گرفت و قرار شد خواهر خواندگی این دو شهر با امضای قراردادی بین طرفین در اینده نزدیک عملی شود.
وی اظهار داشت: در این دیدار برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری توسط هنرمندان ایرانی بمناسبت هشتصد وهفتادمین سالگرد تولد نظامی گنجوی مورد توافق قرار گرفت.
ایمانی پور سپس با اشاره به مزیت های برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، گفت: امروز دیپلماسی فرهنگی به عنوان ابزارمهمی در دست دیپلماسی سیاسی است و برگزاری موفق هفته فرهنگی در شهرهای باکو و گنجه این مهم را به خوبی نشان داد.
معاون بین الملل سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی یادآورشد: هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به عنوان یک اقدام ماندگار در روابط فرهنگی دو کشور خواهد بود و مقامات جمهوری آذربایجان از آن به عنوان فصل جدیدی در گسترش روابط دو کشور یاد کردند.
ایمانی پور اظهارامیدواری کرد که با وجود اشتراکات فراوان دو ملت و برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، زمینه های توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در تمام زمینه ها فراهم شود.
گفتنی است با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وهیات همراه به باکو، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، از 11 تا 13 مهرماه در باکو و روزهای 14 و 15 مهر ماه جاری در شهر گنجه زادگاه نظامی گنجوی برگزار شد. تابلوهای "ایران در گذر زمان"، نمونه های شعر و ادب فارسی، موسیقی ایرانی ، هنرهای تجسمی، تابلوهای نقاشی، موسیقی ایرانی، تئاتر، لباس های محلی ، رسانه های دیجیتالی، قالیچه و فرش دستباف و کتاب از آثار هنرمندان ایرانی در هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان بود. منبت کاری، ملیله کاری، گرافیک، صنایع دستی، میناکاری، مینیاتور و شیشه گری از دیگر آثار هنرمندان ایرانی است که در هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به نمایش در آمد. همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، برنامه های ویژه گروه های موسیقی سنتی ایران با استقبال بسیاری از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی در مرکز موسیقی "موغام" باکو اجرا شد. خاورم**1108**1369
۰ نفر