۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7937205
T T
۰ نفر
چین و روسیه قراردادهایی به ارزش 7 میلیارد دلار امضا کردند .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 اقتصاد.خارجی.چین.روسیه پکن - چین و روسیه در آستانه سفر رسمی "ولادیمیر پوتین " به پکن قراردادهایی به ارزش هفت میلیارد و 100 میلیون دلار امضا کردند.
به گزارش روز سه شنبه منابع خبری، مقام های چین و روسیه در حاشیه نشست اقتصادی در پکن 16 قرارداد در زمینه های معدن ، انرژی ، ماشین آلات ، خودرو، لوازم الکترونیکی و کشاورزی امضا کردند.
برهمین اساس دو کشور متعهد شدند تجربیات اقتصادی را به یکدیگر منتقل کنند.
"وانگ چیشان " معاون نخست وزیر چین در ششمین نشست اقتصادی و تجاری چین و روسیه که از دیروز آغاز شده، گفت: سرمایه گذاری در بخش های فن آوری پیشرفته ، تجهیزات نوین و فن آوری های توسعه یافته، فن آوری اطلاع رسانی و پزشکی و دارویی باید افزایش یابد.
این قراردادها درحالی امضا می شود که "پوتین" نخست وزیر روسیه امروز دیدار رسمی اش را از چین آغاز و با "هو جین تائو" رییس جمهوری و "ون جیا بائو" نخست وزیر چین و شماری از مقام های ارشد این کشور دیدار و گفت وگو می کند.
پیش بینی می شود در جریان دیدار نخست وزیران چین و روسیه بیانیه همکاری نوسازی اقتصادی دو کشور امضا شود که مسیر همکاری های تجاری و اقتصادی در آینده را ترسیم می کند.
"جیانگ یی" کارشناس آکادمی علوم اجتماعی چین همکاری دو کشور را در حالی که اروپا و آمریکا وارد بحران اقتصادی و بدهی شده اند، مهم توصیف کرد.
ارزش مبادلات تجاری چین و روسیه در سال گذشته میلادی با 43 درصد رشد به 55 میلیارد و 450 میلیون دلار رسید.
چین بزرگترین شریک تجاری روسیه در سال گذشته میلادی بود.
دو کشور قصد دارند ارزش مبادلات را تا سال 2015 به 100 و تا 2020 میلادی به 200 میلیارد دلار افزایش دهند.
از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اوت حجم روابط تجاری چین و روسیه با 43 ممیز هفت دهم درصد رشد به 50 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.
انتظار می رود ارزش این مبادلات در سال 2011 میلادی به 70 میلیارد دلار برسد.
همچنین قرار است "پوتین" درباره خط لوله انتقال گاز سیبری به چین برای مدت 30 سال و انتقال 68 میلیارد مترمکعب گاز با مقام های پکن مذاکره کند.
با این وصف دو کشور هنوز درخصوص بهای گاز طبیعی به توافق نرسیده اند.
آساق/275/2100**1392
۰ نفر