۳ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7939436
T T
۰ نفر
نوزدهمین اجلاس سران آ.سه.آن در بالی اندونزی برگزار می شود .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/08/1390 سیاسی.اندونزی.آ.سه.آن.آمریکا کوالالامپور - نوزدهمین نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آ.سه.آن از 14 تا 19 نوامبر (23 تا28 آبان) در جزیره بالی اندونزی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری جاکارتا پست، در این نشست قرار است مسایل مربوط به وضعیت مسایل بهداشتی در بین 10 کشور آ.سه.آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و موضوع تشکیل جامعه یکپارچه آ.سه.آن در سال 2015 نیز بررسی شود. کشورهای آمریکا، روسیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند نیز به عنوان شرکای گفتمانی اتحادیه آ.سه.آن در این نشست حضور خواهند داشت. کشورهای مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، برونئی، ویتنام، کامبوج، میانمار و لائوس 10 عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) را تشکیل می دهند. اندونزی در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه آ.سه.آن را بر عهده دارد. قرار است در ادامه نشست سران آ.سه.آن، نشست شرق آسیا نیز با حضور 10 کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن و سران کشورهای آمریکا، روسیه، ژاپن، چین ، کره جنوبی، هند، استرالیا و نیوزلند برگزار شود. بر اساس این گزارش، باراک اوباما و دیمیتری مدودف روسای جمهور آمریکا و روسیه و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل حضور خود را در این نشست اعلام کرده اند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه آ.سه.آن قرار است 150 خبرنگار و روزنامه نگار آمریکایی باراک اوباما را در این سفر همراهی کنند. 2000 خبرنگار از رسانه های مختلف نیز پوشش اخبار این رویداد را بر عهده خواهند داشت.
برگزاری نشست آ.سه.آن بعلاوه سه با حضور سه کشور ژاپن، کره جنوبی و چین، سومین نشست آ.سه.آن و آمریکا و نشست سرمایه گذاری و تجارت در آ.سه.آن از دیگر برنامه های حاشیه ای نوزدهمین نشست سران آ.سه.آن در جزیره بالی اندونزی اعلام شده است.
اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در سال 1967 میلادی پایه گذاری شد. محمود فرازنده سفیر ایران در اندونزی در سال جاری به عنوان سفیر ایران در اتحادیه آ.سه.آن معرفی شده است. آساق**335
۰ نفر