۱۵ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941805
T T
۰ نفر

رژیم صهیونیستی در سیستم بانکی لبنان نفوذ کرده است

۱۵ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941805
رژیم صهیونیستی در سیستم بانکی لبنان نفوذ کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/15 سیاسی.لبنان.بانک.جاسوسی اسرائیل تهران- روزنامه لبنانی الاخبار، از نفوذ رژیم صهیونیستی به سیستم بانکی لبنان خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، الاخبار نوشت: یک کارمند شاغل در یکی از مناصب حساس بانکی در لبنان، به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شده است.
الاخبار افزود: با توجه به شواهد موجود منیر ص کارمند اداره مبارزه با پولشویی در بانک لبنان و کانادا اعتراف کرد که از سال 2005 تاکنون با سرویس جاسوسی اسرائیل همکاری کرده است.
روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع مطلع تصریح کرد: با توجه به اینکه این فرد اطلاعات کلیه حسابها و معاملات بانکی را در اختیار داشته، اطلاعات وسیعی را در اختیار سرویس جاسوسی اسرائیل قرار داده است.
به نوشته این روزنامه، یک مقام ارشد امنیتی نیز گفته، این اولین بار در لبنان است که فردی شاغل در مناصب حساس بانکی در یکی از بانکهای بزرگ کشور بازداشت می شود.
الاخبار تصریح کرد: فعالیت های این جاسوس، تلاش سرویس جاسوسی اسرائیل برای نفوذ در سیستم بانکی لبنان با هدف دستیابی به اطلاعات مربوط به راههای تامین مالی مقاومت و اطلاعات امنیت، نظامی ،اقتصادی و مالی در لبنان است.
روزنامه لبنانی به نقل از مقامات آگاه نوشت: اقدامات این جاسوس با شکایتهای قضائی چند اسرائیلی از بانک لبنان و کانادا و چند بانک دیگر در کانادا و آمریکا از سال 2008 تاکنون مرتبط است.
بر اساس این خبر، چهار صهیونیست دارای تابعیت کانادایی با شکایت از بانک لبنان و کانادا مدعی شدند که این بانک با تسهیل عملیات تامین مالی حزب الله موجب تسهیل دسترسی به اسلحه و موشک در جنگ 22 روزه در سال 2006 شده است .
آنها ادعا کردند که توسط موشکهای حزب الله زخمی شده اند و خواستار میلیونها دلار غرامت مالی هستند.
همزمان با این شکایتها، شکایتهای دیگری نیز از چند بانک لبنانی در آمریکا با همین اتهامات صورت گرفت.
به نوشته الاخبار، اتحادیه بانکهای لبنان در آن زمان، هدف صهیونیست ها از شکایت بر ضد بانکهای لبنانی در دادگاههای کانادا و آمریکا را باجگیری مالی برای جبران خسارتهای موهوم در تجاوز اسرائیل در سال 2006 به خاک لبنان دانست. بر همین اساس، یکی از این شکایتها دو ماه پیش از سوی دادگاه رد شد.
صویر1549**1049** شماره 036 ساعت 10:38 تمام
۰ نفر