۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7944225
T T
۰ نفر
نماینده مجلس ژاپن : زنان ایرانی از هنرهای ارزنده ای برخوردار هستند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/28 فرهنگی.ژاپن.ایران.یومیکو هیمه ای توکیو - نماینده مجلس مشاوران ژاپن، گفت: زنان ایرانی از هنرهای ارزنده ای در زمینه های مختلف از جمله در بخش های علمی، هنری و فرهنگی برخوردار هستند.
روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی گل آرایی که به طور مشترک با حضور زنان ژاپنی و همسران دیپلمات های ایرانی در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد، افزود: زنان هنرمند ایرانی زیبایی را دوست دارند و خواستار خلق آثار هنری و هنرهای جدید هستند.
هیمه ای خاطرنشان کرد: اگر دولت ها و فرهنگ ملت ها با یکدیگر تفات هایی داشته باشند، هنگامی که تبادلات فرهنگی میان کشورها انجام می شود، در این گونه تبادلات فرهنگی، زمینه برای آن که آن ضد و نقیض های موجود میان کشورها و ملت ها از بین برود، فراهم می شود.
به گفته هیمه ای ، بدین ترتیب می توان رابطه خوبی را میان ملت های ژاپن و ایران به ویژه در زمینه فعالیت های بانوان دو کشور و بر اساس علاقه مندی فی مابین ایجاد کرد.
وی با اشاره به این که حدود دو سال است در مراسم های مختلف فرهنگی ایرانی از جمله نمایشگاه های فرش، نقاشی، خطاطی و کنسرت های موسیقی سنتی در محل سفارت ایران و در نمایشگاه های مختلف حضور یافته است، گفت: در جریان این مراسم با گوشه ای از فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شده ام و امیدوار هستم با سفر به ایران بتوانم از نزدیک با فعالیت های زنان و آثار تاریخی و فرهنگی و گردشگیری این کشور آشنا شوم.
وی اضافه کرد: در جریان شرکت در این مراسم به این نتیجه رسیده ام که ژاپن و ایران نکات مشترکی در زمینه های مختلف از جمله جایگاه خانواده و تربیت فرزندان با یکدیگر دارند.
این نماینده زن مجلس مشاوران ژاپن که همکاری خوبی را برای برگزاری کلاس آموزشی گل آرایی ژاپنی یا ایکه بانا انجام داده بود، یاد آورشد: حتی اگر کشورهایی باشند که از نظر سیاسی مشکلاتی با یکدیگر داشته باشند، باید زنان این جوامع بدور از این مسایل سیاسی به تبادلات فرهنگی خود ادامه دهند.
هیمه ای با اشاره به روابط خوب دوستانه و تاریخی دو کشور افزود: با توجه به این که در تاریخ روابط دو کشور نقطه منفی وجود ندارد به نظر می رسد که تبادلات فرهنگی میان دو کشور بخصوص میان بانوان ژاپنی و ایرانی می تواند زمینه مهمی در نزدیکی دو ملت و دولت به یکدیگر ایفا کند.
وی گفت: در نظر دارم که در راستای گسترش تبادلات فرهنگی میان زنان ژاپنی و ایرانی و برگزاری مراسم مشترک در زمینه های مختلف از جمله از حالا به بعد می خواهم برای کنسرت و ورزش برای تبادل فرهنگی بیشتری میان دو کشور فعالیت کنم.
فکر می کنم امروز چیزی که برای ما خیلی مهم بود از سفیر باید خیلی سپاسگزار باشیم که این مکان را داد که زنان ایرانی و ژاپنی را دعوت کنیم و این برای ما مهمترین کاری است که باید برای شروع انجام کاری مهمترین مساله است و برای دفعات بعد هم نیاز است که به ایران سفر کنیم و از نزدیک با فرهنگ بانوان ایرانی آشنا شویم.
بحث خانواده و کودکان از جمله زمینه هایی است که زنان ایرانی و ژاپنی می توانند با همدیگر همکاری داشته باشند.
در زمینه هنر پیش از این فکر کرده ام شیوه زندگی ، پرورش کودکان زمینه ای برای همکاری است.
آساق 1332**1438**280** شماره 085 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر