۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7950596
T T
۰ نفر
در جریان سانحه سقوط هواپیمای هندی ده نفر جان سالم بدر بردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/01 اجتماعی.دهلی نو.سانحه.ایرایندیا دهلی نو - در جریان سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری هند ، دستکم ده نفر از مسافران جان سالم بدر بردند و این درحالی است که خلبان و 8 نفر از خدمه پرواز این هواپیما جزء کشته شدگان اعلام شدند .
به گزارش ایرنا از دهلی نو، نخست وزیر هند در پیامی به خانواده های قربانیان سانحه صبح امروز هواپیمایی ایر ایندیا در شهر منگلور در جنوب این کشور ، تسلیت گفت.
برنامه جشن اولین سالگرد تشکیل دولت ائتلاف مترقی متحد به رهبری من موهان سینگ نخست وزیر هند که قرار بود امشب برگزار شود، به احترام قربانیان این حادثه، بتعویق افتاد.
دفتر نخست وزیر هند با صدور بیانیه مطبوعاتی همچنین اعلام کرد که دکتر سینگ با پی. چیدامبارام وزیر کشور و پرفل پاتیل وزیر هواپیمای مدنی نیز صحبت کرده است.
گفته می شود خلبانان این هواپیما که روسی بوده و خدمه در مجموع 9 خلبان و خدمه نیز در این سانحه جان خود را از دست داده اند.
عملیات نجات و امداد رسانی ادامه دارد و خبرهای اولیه حاکی از آن است که دست کم 10نفر از این حادثه جان سالم بدر برده اند.
تاکنون علت وقوع این حادثه مشخص نشده است. البته گفته می شود که هوای منطقه نباید علت این حادثه بوده باشد، زیرا باند فرودگاه تا چند کیلو متری قابل دید بوده است.
وی. اس. آچاریا وزیر امور داخلی ایالت کارناتاکا به خبرنگاران گفت که حداقل 160مسافر در این حادثه کشته شدند.
هواپیمایی ایر ایندیا که با 163 مسافر و 9 تن از خلبان ها و دیگر خدمه هواپیما از دبی به مقصد شهر منگلور به پرواز در آمده بود، هنگام فرود در فرودگاه منگلور دچار سانحه شده و آتش گرفت.
انوپ شریواستا مدیر شرکت ایر ایندیا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : اطلاعات ما حاکی از آنست که تاکنون هشت نفر از سرنشینان این هواپیما نجات یافته اند که برای درمان به بیمارستان های محلی منگلور منتقل شدند.
این مقام هندی همچنین گفت که بزودی آمار دقیق تلفات این سانحه هوایی اعلام خواهد شد.
آساق. 1332**310 شماره 086 ساعت 12:07 تمام
۰ نفر