۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7951021
T T
۰ نفر
باراک دریافت ضمانت هایی برای عدم تکرار وضعیت لبنان و غزه راخواستارشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 سیاسی.خارجی.فلسطین.المحیط تهران - وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه ) تاکید کرد که این رژیم خواستار دریافت ضمانت هایی است که نشان دهد درصورت دستیابی به توافقنامه ای با تشکیلات خودگردان ، اوضاع مشابه وضعیت لبنان یا غزه نخواهد شد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از پایگاه خبری المحیط، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه ) اعلام کرد که اسرائیل برای هرگونه توافقنامه با تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز به تضمین هایی دارد که از قطعنامه های شورای امنیت قوی تر باشد و تضمین کند که درصورت توافق با تشکیلات خودگردان درباره کرانه غربی، اوضاع مشابه لبنان یا غزه نخواهد شد.
وزیر جنگ اسرائیل به این نکته اشاره کرد که قطعنامه های بین المللی پس از خروج اسرائیل از جنوب لبنان و پس از جنگ دوم لبنان به مرحله اجرا درنیامده است.
دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قبلا خواستار این شده بود که دولت آینده فلسطین خلع سلاح شود و تدابیر امنیتی بیشتری نیز برای تضمین امنیت دولت عبری تعیین شود.
باراک همچنین تاکید کرد اسرائیل اصرار دارد که دستیابی به راه حلی با تشکیلات خودگردان ، پایانی برای درگیری های طرفین باشد.
وی انتقادات وارده درباره خروج نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان که حدود 10 سال پیش انجام شد را رد کرده و یادآور شد که به این مساله افتخار می کند.
وی افزود: خروج از لبنان به تراژدی که 18 سال به طول انجامید و به طور تقریبی به کشته شدن هزار جوان اسرائیلی منجر شد، پایان داد.
این سخنان باراک در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش خاطرنشان کرده بود که تشکیلات خودگردان و اسرائیل درباره اصل تبادل اراضی به توافق رسیده اند، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یادآور شد که این رژیم هیچ پیشنهادی درباره این مساله ارائه نداده است.
صویر**اگ ** 1506 شماره 168 ساعت 18:54 تمام
۰ نفر