۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7951263
T T
۰ نفر

ارزش سهام در بازارهای آسیا و اروپا سقوط کرد

۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7951263
ارزش سهام در بازارهای آسیا و اروپا سقوط کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/04 اقتصاد.سهام.سقوط.بازارهای جهانی تهران - نگرانی سرمایه گذاران از بحران بدهی کشورهای حوزه یورو باعث شد تا ارزش سهام در بازارهای آسیا و اروپا با سقوط قابل ملاحظه ای مواجه شود.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی بی سی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: نگرانی سرمایه گذاران از بحران بدهی کشورهای حوزه یورو سبب سقوط ارزش سهام در بازارهای اروپا و آسیا شده است.
نگرانی در مورد کندی رشد اقتصادی و احتمال ورشکستگی شماری از بانک ها در کشورهای حوزه یورو، از دلایل دیگر سقوط ارزش سهام در بازارهای مالی اروپاست.
بر اساس این گزارش ، شاخص بهای سهام در بازارهای اروپا دو و نیم تا پنج درصد کاهش یافته است.
این در حالی است که بازارهای مالی میلان و مادرید متحمل بیشترین زیان شده اند ولی بازارهای فرانکفورت، پاریس و لندن نیز شاهد کاهش ارزش سهام بودند از سوی دیگر در ادامه کاهش ارزش نرخ برابری یورو با دلار، هر یورو یک دلار و بیست و دو سنت معامله شده است.
در رمان حاضر این نگرانی فزاینده وجود دارد که ممکن است مشکلات مالی دولت های اروپایی، روند بهبود وضعیت اقتصادی جهان پس از رکود سال گذشته را تضعیف کند.
گفتنی است که از بهای سهام در بازارهای حوزه آسیا - اقیانوس آرام نیز یک بار دیگر، کاسته شده است.
همچنین بر اساس گزارش های موجود، تنش بین کره شمالی و جنوبی در پی غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی هم باعث شدت گرفتن بحران در بازارهای سهام در شرق آسیا شده است.
در بازار بورس توکیو، شاخص بهای سهام نیکی بیش از سه درصد کاهش یافت و به پائین ترین سطح در شش ماه گذشته رسید.
لازم به ذکر است که از ارزش شاخص های سهام در هنگ کنگ، استرالیا، سنگاپور و اندونزی نیز کاسته شده است.
صویر**2351** 1506 شماره 208 ساعت 19:27 تمام
۰ نفر