۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7952468
T T
۰ نفر

واشنگتن در اشغال تبلیغات ارتش آمریکا است

۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7952468
واشنگتن در اشغال تبلیغات ارتش آمریکا است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 سیاسی.آمریکا.ارتش.این دیز تایمز تهران - یک ماهنامه آمریکایی روز دوشنبه با اشاره به تبلیغات وسیع نظامی در واشنگتن نوشت: پایتخت آمریکا در اشغال تبلیغات ارتش این کشور است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، ماهنامه این دیز تایمز افزود: اینکه شما در حال خروج از مترو با یک جنگنده 35-F رو به رو شوید، واقعا تکان دهنده است، زیرا سامانه قطار شهری واشنگتن که دومین متروی پر تردد در آمریکا است، به تازگی میزبان تابلوهای تبلیغاتی بزرگ و پوسترهای مربوط به سلاحهای نظامی ساخت این کشور شده است.
گرچه تبلیغات گسترده لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن، دو سازنده بزرگ سلاح را در سراسر شهر می توان یافت، اما تعجبی ندارد که تمرکز این تبلیغات در نزدیکی ایستگاه ها وزارت دفاع پنتاگون ، و کنگره قرار دارد.
این آگهی ها به گونه ای طراحی شده اند که ضمن تاثیر گذاشتن بر سیاستگذاران، این احساس را به مردم عادی القا می کنند که تنها سلاح برتر نظامی می تواند آنها را از موهبت امنیت برخوردار کند.
تبلیغات از نظر گستره موضوعی، از بالگردهای رزمی و خودروهای زرهی گرفته تا سلاحهای کوچک ساخت شرکت های ناشناخته مانند کمپانی DRS را شامل می شود DRS . زیر مجموعه شرکت ایتالیایی فین مکانیکا است و در میان طرف های قرارداد پنتاگون، رتبه بیست و ششم را در اختیار دارد.
حتی تبلیغ شرکت کامپیوتری دل به خاطر ساخت سامانه های رایانه ای مورد نیاز ارتش هم در این میان دیده می شود.
تبلیغات شرکت نورثروپ گرامن در ایستگاه کنگره، به طور مثال، در هر چهار طرف ستون های ویژه تبلیغات، روی دیوار و حتی کف زمین دیده می شود. در نتیجه 17 هزار مسافری که روزانه در این ایستگاه تردد می کنند، با انواع موشک های هاک، پهپادها (هواپیمای بدون سرنشین )، 47-,X بالگردهای بدون سرنشین فایراسکاوت، و سامانه راداری C-E8 آشنا می شوند! یکی از تبلیغهای عجیب نورثروپ گرامن، تصویر خانه ای ویرانه را نشان می دهد که بالای آن نوشته شده: تا شما خطر را پیدا کنید، ما آن را از بین برده ایم.
تبلیغات نظامی در واشنگتن به قطار شهری محدود نمی شود. تابلوها و نوشته هایی که مردم را به حمایت از نیروهای آمریکا در جبهه دعوت می کنند، در همه جا، از رستوران و پمپ بنزین گرفته تا روی کامیون های شهرداری دیده می شوند.
این دیز تایمز در پایان نوشت: نظامی سازی جامعه به شهر واشنگتن و به دوران اخیر محدود نمی شود، زیرا این پدیده در دهها مدرسه، پروژه های تحقیقی و سازمان های اجرایی گسترش یافته است. در نتیجه این گسترش، جامعه متقاعد شده است که در زمان رویارویی و اختلاف، خشونت و جنگ نه تنها یک روش سودمند، بلکه تنها روش است.
صویر**9163** 1506 شماره 252 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر