۲۷ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7955943
T T
۰ نفر
حماس هدف کاهش محاصره غزه را فرونشاندن خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی دانست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/27 سیاسی.خارجی.حماس.جنبش دمشق - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) روز پنجشنبه با صدور بیانیه اقدام رژیم صهیونیستی در کاهش محاصره زمینی غزه را برای فرونشاندن خشم افکار عمومی جهان دانست .
براساس این بیانیه که یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، حماس هدف از این تصمیم را تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از مساله محاصره غزه و بهبود وجهه رژیم صهیونیستی با اقدامات حاشیه ای دانست.
بیانیه حماس بر پایان کامل محاصره مردم فلسطین در نوار غزه و بازشدن گذرگاه های زمینی و دریایی به منظور تضمین تردد امن افراد و انتقال کالا به این منطقه تاکید کرده است.
حماس افزود: مردم فلسطین و آزادیخواهان جهان فریب چنین اقدامات ظاهری اشغالگران را نخورده که واقعیت مشکلات ناشی از ادامه محاصره را تغییر نمی دهد و این امر تلاش برای ادامه حرکت کاروان های زمینی و دریایی تا پایان محاصره نوار غزه را ضروری می کند.
رژیم صهیونیستی چند سال پیش با اجرای محاصره نظامی غزه و در اواخر سال 2008 نیز با حمله 22 روزه به این منطقه باعث شهادت یکهزار و 337 نفر و مجروح شدن 5 هزار فلسطینی شد.
تمامی این اقدامات که با همکاری کامل آمریکا و برخی کشورهای عربی انجام شد با مقاومت مردم محاصره شده غزه ناکام ماند.
خاورم1516**3/2312/1436 شماره 084 ساعت 17:22 تمام
۰ نفر