۱۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7959001
T T
۰ نفر
اجلاس ملی مبارزه با گروه های تروریستی در پاکستان برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/14 سیاسی.پاکستان.حملات انتحاری.مبارزه با تروریسم اسلام آباد- بعد از حملات انتحاری پنجشنبه گذشته لاهور، نخست وزیر پاکستان اعلام کرده است اجلاس ملی مبارزه با گروه های تروریستی هفته آینده در پایتخت این کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، این اجلاس با حضور سروزیران ایالت های سند، پنجاب، بلوچستان و خیبر پختونخواه، رییس پلیس فدرال، روسای نهادها و دستگاه های اطلاعاتی و برخی شخصیت های سیاسی و نظامی پاکستان برگزار می شود.
در این اجلاس قرار است طرح محمد نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (نواز)و پیشنهادهای یوسف رضا گیلانی درباره بهبود وضعیت امنیتی و مبارزه جدی با گروه های شبه نظامی و تروریستی بحث و بررسی شود.
حملات انتحاری پنجشنبه شب در محوطه زیارتگاه داتاگنج بخش لاهور،50 کشته و 170زخمی در پی داشت.
شماری از علما و روحانیون پاکستانی نیز عصر روز گذشته بعد از نشست مشترک با رحمان ملک وزیر کشور، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به زائران زیارتگاه داتا گنج بخش لاهور اعلام کردند عملیات های انتحاری خلاف آموزه های اسلام است.
دراین نشست علما و روحانیون سنی و شیعه پاکستان با تاکید برتوقف حملات تروریستی، اعلام کردند کسانی که به نام اسلام، کشتن یک مسلمان مبادرت می کنند هیچ نسبتی دین اسلام ندارند.
علمای پاکستانی همچنین بر تلاش دولت این کشور برای مقابله با تروریست ها تاکید کردند.
وزیر کشورپاکستان نیز در این نشست متعهد شد تا با تمام توان با گروه های تروریستی مقابله کند.
رحمان ملکافزود: ارتش پاکستان تاکنون عملیات های موفقیت آمیزی علیه شبه نظامیان طالبان در مناطق سوات و وزیرستان جنوبی انجام داده و از این تاریخ نیز نیروهای امنیتی خود را به ریشه کنی گروه های تروریستی موظف می دانند.
روحانیون برجسته پاکستان نیز از برگزاری اجلاس سراسری احزاب سیاسی و مذهبی این کشور درباره یافتن راه حل مشترک برای مبارزه با تروریسم استقبال کردند.
پلیس لاهور نیز یکشنبه اعلام کرد که شش تن از عوامل اصلی و طراح حملات پنجشنبه شب زیارتگاه داتا گنج بخش را به همراه مقادیری سلاح بازداشت کرده است.
افراد بازداشت شده در هتلی نزدیک زیارتگاه داتا گنج بخش مخفی شده بودند که در عملیات غافلگیرانه نیروهای امنیتی به دام افتادند.
مقام های پاکستانی طالبان محلی را مسوول این حملات تروریستی می دانند اما سخنگوی این گروه، دخالت در حملات دادتا کنج بخش را رد کرده است.
مردم لاهور پاکستان طی دو روز گذشته با برپایی راهپیمایی و تعطیل کردن مغازها و فروشگاه های این شهر،به وضعیت وخیم امنیتی این کشور اعتراض کرده اند.
آساق 235** شماره 079 ساعت 12:43 تمام
۰ نفر