۲۲ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960280
T T
۰ نفر
دمشق خواستار موضع گیری قاطع عربی در قبال قدس شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/22 سیاسی.خارجی.سوریه.فلسطین دمشق - یوسف احمد سفیر سوریه در مصر و نماینده این کشور در اتحادیه عرب در قاهره خواستار موضع روشن و قاطع عربی در قبال شهر قدس و قراردادن آن به عنوان پایتخت کشور فلسطین شد.
به نوشته روزنامه الوطن چاپ روز سه شنبه دمشق، یوسف در نشست فوق العاده شب گذشته نمایندگان اتحادیه عرب در قاهره تاکید کرد : عدول برخی طرف های بین المللی از مواضع خود، موضع گیری قاطع اعراب درباره قدس و قرار دادن آن به عنوان پایتخت کشور فلسطین را واجب می کند.
در این نشست، مقدمات کنفرانس بین المللی دفاع از قدس و حمایت از آن به میزبانی قطر که هدفش اجرای تصمیم های کنفرانس سران عرب در شهر سرت لیبی است، مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده سوریه در اتحادیه عرب بر ضرورت تعریف اهداف، دیدگاه و رویکردهای برگزاری این نشست و اعلام همبستگی کشورهای جهان با مساله قدس و فلسطین تاکید کرد.
وی همچنین خواستار پایان اختلافات فلسطینی، وحدت ملی در فلسطین از طریق ایجاد ساز و کار عربی فعال، اقدام عربی گروهی برای تحقق مصالحه فلسطینی و خارج کردن آن از توقف ناموجه روند کنونی شد.
احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز پس از این اجلاس در یک نشست مطبوعاتی گفت: اتحادیه تصمیم به تشکیل کمیته ای به ریاست قطر به عنوان میزبان و عضویت سوریه، فلسطین، لیبی، مغرب، الجزایر، عربستان، اردن و مصر به منظور برگزاری هر چه بهتر کنفرانس بین المللی دفاع از قدس و حمایت از آن گرفت.
قرار است کنفرانس یاد شده تا پایان سال میلادی یا اوایل سال آینده در چارچوب اجرای تصمیم کنفرانس سران عرب در سرت لیبی برگزار شود.
بن حلی گفت: اتحادیه عرب تدابیری برای مقابله با اقدامات اسراییل در قدس از جمله دعوت از کشورهای عضو توافقنامه ژنو به منظور برگزاری نشست فوق العاده، برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس و گزارش به دادگاه بین المللی برای صدور حکم در این زمینه اتخاذ کرده است.
خاورم3/2131/2312/1436 شماره 098 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر