۲۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960570
T T
۰ نفر

چین امسال 5 هزار تن اورانیوم خریداری می کند

۲۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960570
چین امسال 5 هزار تن اورانیوم خریداری می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/24 اقتصاد.خارجی.چین.اورانیوم پکن - چین قصد دارد به شکلی بی سابقه خرید ماده معدنی اورانیوم را در آینده نزدیک افزایش دهد و پیش بینی می شود این کشور امسال 5 هزار تن اورانیوم خریداری کند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نوشت : مصرف این ماده در چین افزایش یافته و این کشور در حال ساخت انبارهای تازه ای برای راکتورهای برق هسته ای جدید است . لذا با دو برابر شدن مصرف اورانیوم خرید آن نیز فزونی خواهد گرفت.
به نظر می رسد با توجه به اینکه فعلا بهای اورانیوم پایین نیست و پیش بینی شده است سال آینده 32 درصد افزایش یابد، چین تصمیم به خرید بیشتر گرفته است.
روزنامه ادامه داد:هند وچین بزرگترین قدرت های اتمی با سریعترین توسعه هستند و اقتصادهای رو به رشد آنها باعث افزایش آلودگی های زیست محیطی شده است.
این روزنامه چینی می نویسد : احتمالا بهای اورانیوم در سال 2011 میلادی افزایش خواهد یافت لذا چین درصدد خرید اورانیوم بیشتر خواهد شد.
یک پوند اورانیوم در سال جاری میلادی کمتر از 42 دلار معامله شد اما برای سال آینده 55 دلار پیش بینی شده است.
در یک دهه گذشته دستکم 27 معدن اورانیوم در کشورهای مختلف فعال شده است و تولید اورانیوم امسال به 65 میلیون پوند خواهد رسید.
پیش بینی شده است تقاضای چین برای اورانیوم تا سال 2020 میلادی به 20 هزار تن در سال برسد.
سرمایه ساخت یک راکتور یکهزار مگاواتی به طور میانگین 3 میلیارد دلار است و هر راکتور جدید برای سوخت ، به 400 تن اورانیوم نیاز خواهد داشت.
آساق ** 275 ** 2100 شماره 023 ساعت 07:14 تمام
۰ نفر