۱۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963833
T T
۰ نفر

مروری به دلایل حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

۱۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963833
مروری به دلایل حمله رژیم صهیونیستی به لبنان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/14 سیاسی.اسراییل.حزب الله.خاورمیانه تهران - ارتش رژیم صهیونیستی با هدف نصب دوربین در خاک لبنان در منطقه العدیسه به خاک این کشور تجاوز کرد. تجاوزی که منجر به هلاکت یک افسر عالی رتبه صهیونیست و همچنین مجروح شدن دو نظامی دیگر صهیونیست شد.
تجاوز روز سه شنبه این هفته صهیونیست ها به جنوب لبنان همچنین منجر به کشته شدن چهار لبنانی و سه نفر دیگر شد.
از نکات بارز و قابل توجه در تجاوز روز گذشته صهیونیست ها به جنوب لبنان، ایستادگی و واکنش ارتش این کشور در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی بود، اقدامی که معادلات جدیدی را برای صهیونیست ها در منطقه رقم می زند.
در تجاوزهای پیشین رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تنها مقاومت بود که به مقابله با ارتش صهیونیستی می پرداخت که با گسترش موج مخالفت با تجاوزگری های رژیم صهیونیستی گروه های مختلف لبنانی نیز به تدریج در کنار مقاومت قرار گرفتند و فقط دو حزب آمریکایی - صهیونیستی کتایب به رهبری امین جمیل و نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع مخالف مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی بوده و هم اینک نیز هستند.
از اولین تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 که ارتش لبنان نقشی در مقاومت از سرزمین لبنان نداشت تا تجاوز دیگر صهیونیست ها در جنگ 33 روزه سال 2006 و نبرد جانانه مقاومت لبنان در سال 2006 که منجر به شکست و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این کشور گردید، اقدام ارتش لبنان در مقابله و مقاومت در مقابل ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی اقدامی در خور توجه و نقطه عطفی در مقابله با صهیونیست ها در منطقه به شمار می رود.
تجاوز روز گذشته صهیونیست ها به جنوب لبنان دقیقا در سالروز پیروزی جانانه مقاومت لبنان به رهبری سید بزرگوار حسن نصرالله در جنگ 33 روزه سال 2006 صورت گرفت ، جنگی که موجب عزت مسلمانان و اعراب و خفت صهیونیست ها و حامیان آنها شد.
دبیر کل حزب الله شب گذشته و در چهارمین سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 و در جشن بزرگ موسوم به پیروزی الهی در ورزشگاه الرایه در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: در صورت تعرض اسراییل به ارتش لبنان ؟ مقاومت دست تجاوزگر را قطع می کند.
نصرالله تاکید کرد: در هر مکانی که دشمن صهیونیستی به ارتش لبنان تجاوز کند و مقاومت در آنجا حضور داشته باشد، ما ساکت نخواهیم بود و دست تجاوزگر اسراییلی را قطع خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: از پایان جنگ سال 2006 اسراییل علیه لبنان، صهیونیست ها تاکنون به تجاوز خود به حاکمیت لبنان ادامه داده و بیش از هفت هزار بار حریم لبنان را نقض کرده اند.
دبیر کل حزب الله با اشاره به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و آنچه که در مرز فلسطین اشغالی رخ داد افزود: ما شاهد مقابله قهرمانانه ارتش لبنان با ارتش رژیم صهیونیستی بودیم و از لحظه اول حمله اسراییل به ارتش لبنان در جنوب، مقاومت با حالت آماده باش و حفظ خویشتن داری به رییس جمهور،(میشل سلیمان ) نخست وزیر (سعدالدین حریری ) و رییس مجلس لبنان ( نبیه بری ) اعلام کرد که تحت اختیار ارتش لبنان و در کنار آن است.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: لبنان از تجاوز به یک وجب از خاک خود گذشت نمی کند و از کسی ترس ندارد و ارتش لبنان شجاعانه با ارتش اسراییل جنگید و موجب وحشت نظامیان اسراییلی شد.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: مقاومت آماده و همراه ارتش لبنان است و مردم نیز در شهرک های مرزی در خاک لبنان راسخ هستند و ترسی از اسراییل ندارند.
صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی روز گذشته در دلهره و وحشت شدیدی به سر می بردند به حدی که پناهگاه های این رژیم با مشکل جا برای پذیرش صهیونیست هایی مواجه بودند که از شدت ترس، سیل آسا به این پناهگاه ها هجوم آورده بودند.
* رژیم صهیونیستی از حمله به جنوب لبنان به دنبال چه اهدافی است ؟ - محک قدرت بازدارندگی حزب الله صهیونیست ها بخاطر شکست مفتضحانه در جنگ 33 روزه، هر روز بر تهدیدهای خود علیه لبنان ادامه داده ولی در مقابل مقاومت لبنان نیز روز به روز قوی تر شده و توان نظامی و تاکتیکی خود را افزایش داده است تا اگر صهیونیست ها یک بار دیگر هوس تجاوز به لبنان را کنند با چنان پاسخ کوبنده ای روبه رو شوند که شکست در جنگ 33 روزه در مقابل آن بسیار کوچک باشد.
کارشناسان نظامی منطقه در مقایسه ای به توان نظامی مقاومت لبنان از جنگ 33 روزه 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان اعلام می کنند که قدرت موشکی و بازدارندگی حزب الله پس از پیروزی در آن جنگ به بیش از 3 برابر رسیده است و دبیرکل حزب الله نیز در سخنرانی های اخیر خود بارها اعلام کرده که در صورت هدف قرار گرفتن نقاط حیاتی لبنان ، حزب الله نقاط حیاتی رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه بن گورین و تاسیسات هسته ای دیامونا را مورد هدف موشکی قرار خواهد داد.
مقاومت لبنان روز گذشته با خویشتن داری در مقابل تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی، در عین حال آمادگی خود را برای دفاع از خاک لبنان در کنار ارتش این کشور اعلام کرد.
اما با ورود نیروهای یونیفیل به صحنه درگیری میان نظامیان صهیونیست و ارتش لبنان و فروکش کردن این درگیری، نیروهای رزمی حزب الله در عین آمادگی وارد درگیری با ارتش صهیونیستی نشدند و این ترفند رژیم صهیونیستی برای ارزیابی توان مقاومت با شکست همراه شد.
* تحت تاثیر قرار دادن وحدت ملی لبنان دو پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی در دو نبرد سال های 2000 و 2006 که منجر به شکست ارتش رژیم صهیونیستی و خروج نیروهای آن از جنوب لبنان شد موجب اقبال روز افزون حزب الله در جامعه طایفه گرای لبنان شده، به حدی که نه تنها دبیرکل حزب الله به عنوان محبوب ترین شخصیت لبنان نام گرفت بلکه وی به خاطر شکست ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان شاخص ترین فرد در جهان عرب جایگاه ویژه و تراز اول را کسب کرد.
رسانه ها و بسیاری از تحلیل گران نظامی غربی که قبل از شکست اسراییل در نبردهای سال 2000 و 2006 در جنوب لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی را از نظر توان و تجهیزات پنجمین ارتش جهان معرفی می کردند پس از این دو شکست جانانه در لاک خود فرو رفتند و در سال های اخیر دیگر کمتر نامی از قدرت ارتش رژیم صهیونیستی در رسانه های غربی دیده شد که این اقدام از سویی موجب سرافکندگی مقامات صهیونیست و تضعیف روحیه نظامیان این رژیم از سویی دیگر موجب ترس و واهمه غاصبان سرزمین های اشغالی یعنی همان باصطلاح ساکنان سرزمین های اشغالی شده است .
طی چهار سال گذشته وحدت و انسجام نسبتا خوبی در بین مردم، طوایف و مسوولان لبنانی ایجاد شد و با روی کار آمدن دولت وحدت ملی لبنان به نخست وزیری سعدالدین حریری در سال گذشته این انسجام وارد مرحله جدیدی گردید به حدی که 2 وزیر از حزب الله و در مجموع 11 وزیر از جریان 14 مارس وارد کابینه لبنان شدند.
حضور 11 وزیر از جریان 14 مارس در کابینه 30 نفره لبنان بدان معناست که دولت لبنان بدون در نظر گرفتن نظر جریان 14 مارس نمی تواند لایحه ای را به تصویب برساند و کابینه حریری برای تصویب هر لایحه نیاز دارد که نظر جریان 14 مارس را با خود همراه کند.
* دور کردن اذهان عمومی از دست داشتن صهیونیست ها در ترور رفیق حریری رژیم صهیونیستی که اولین مظنون در ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان به شمار می رود با نفوذ در دادگاه بین المللی و دیگر نهادهای بین المللی همواره سعی کرده که روند تحقیقات در پرونده حریری را به سمت و سوی دیگر معطوف نماید.
پرونده ترور رفیق حریری آنقدر دارای پیچش شده که دادگاه بین المللی این پرونده ابتدا سوریه را در این ترور مقصر جلوه داد ولی پس از چند سال با دروغ اعلام شدن اظهارات شهود ؟ نقش سوریه منتفی اعلام شد.
یکی دیگر از اتهامات دروغ وارده در این پرونده معطوف به چهار مقام ارشد امنیتی و نظامی لبنان شد که این چهار نفر نیز پس از مشخص شدن بی گناهی یشان حدود 14 ماه پیش از زندان آزاد شدند و در روزهای اخیر بود که شایعاتی در خصوص دست داشتن برخی از نیروهای حزب الله در ترور رفیق حریری قوت گرفت.
وقتی به منابع این شایعه مراجعه شد مشخص گردید که دوباره رژیم صهیونیستی که در مجامع و دادگاه بین المللی دارای لابی قوی می باشد جهت انحراف افکار عمومی و خلل در وحدت لبنانی ها و همچنین دور نگاه داشتن اذهان عمومی از نقش صهیونیست ها در ترور رفیق حریری این شایعه ها را ایجاد کرده و به آن دامن زده است.
کیفرخواست دادگاه ویژه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان قرار است شهریور ماه سال جاری صادر شود.
دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب در سخنرانی خود در چهارمین جشن پیروزی مقاومت بر ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسراییل رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان را ترور کرده است ؟ گفت: در سخنرانی دوشنبه 18 مردادماه خودم دلایل محسوسی را ارایه خواهم کرد که نقش اسراییل در ترور رفیق حریری را ثابت می کند.
در کل می توان نتیجه گرفت که هرچقدر وحدت لبنانی ها بیشتر می شود دسیسه صهیونیست ها علیه مردم این کشور نیز افزایش می یابد چرا که وجود لبنانی دارای وحدت و انسجام و مقاومت قوی به همراه ارتش نسبتا بازسازی شده ؟ برای رژیم صهیونیستی که رو به زوال می رود به هیچ وجه مورد قبول نیست و صهیونیست ها نیز هرگز دست از تجاوز و شیطنت علیه لبنان بر نخواهند داشت.
نکته قابل تامل این که در شرایط فعلی حفظ وحدت برای لبنان برای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی مانند آب حیاتی می باشد.
1275** شماره 029 ساعت 09:33 تمام
۰ نفر