۲۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7969873
T T
۰ نفر
چین ، بازرسی از تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی را خواستار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/26 سیاسی.خارجی.چین.خاورمیانه پکن - یک دیپلمات ارشد چین اعلام کرد کشورش از خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای حمایت می کند و همزمان خواستار بازرسی از مراکز هسته ای رژیم صهیونیستی شد.
تلویزیون مرکزی چین روز جمعه به نقل از هو شائو دی نماینده دایم و سفیر چین در سازمان ملل گزارش کرد : چین همواره بر همکاری بین المللی برای برقراری رژیم منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی تاکید کرده است.
دیپلمات چینی گفت : چین در همین راستا از عاری سازی خاورمیانه از سلاحهای هسته ای حمایت می کند.
هو گفت : چین بر این باور است و تاکید دارد که اسراییل باید بسرعت به ان پی تی ملحق شده و تمامی تاسیسات هسته ای خود را زیر نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.
نماینده دایم چین در سازمان های بین المللی در وین گفت : همه کشورهای منطقه باید مقررات ان پی تی را مراعات کرده و تمامی توافقنامه های آژانس را امضا کرده و از جمله پروتکل الحاقی آن را تصویب کنند.
مقام چینی ادامه داد : پکن از پیشنهاد مربوط به برگزاری کنفرانس بین المللی درباره ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در سال 2012 میلادی حمایت و بر از بین بردن همه سلاحهای کشتار جمعی در خاورمیانه تاکید می ورزد.
وی تصریح کرد : چین با کشورهای دیگر جهان برای پیشبرد فرایند عاری سازی خاورمیانه از سلاح هسته ای و دستیابی به صلح و ثبات در منطقه همکاری خواهد کرد.
تاکید این مقام چینی مبنی بر پیوستن اسراییل به ان پی تی و ضرورت بازرسی از تاسیسات هسته ای رژیم صهونیستی درحالی صورت می گیرد که اسراییل به هیچیک از معاهدات بین المللی بویژه در زمینه هسته ای پایبند نیست.
رژیم اسراییل با برخورداری از صدها کلاهک اتمی ، تهدیدی علیه امنیت کشورهای منطقه و جهان است .
آساق ** 275 ** 2100 شماره 078 ساعت 17:16 تمام
۰ نفر