۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7970038
T T
۰ نفر

محبوبیت حزب مرکل در آلمان کاهش یافت

۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7970038
محبوبیت حزب مرکل در آلمان کاهش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 سیاسی.آلمان.مرکل تهران - یک پایگاه اطلاع رسانی آلمانی امروز (شنبه ) از افزایش میزان محبوبیت احزاب سبزها و سوسیال دموکرات همزمان با کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی به رهبری صدر اعظم این کشور خبر داد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی لوکال نوشت تعداد زیادی از مردم آلمان باور دارند که حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بیش از حد محافظه کار است.
این پایگاه خبری با استناد به نظرسنجی موسسه اینفراتست دیماپ به سفارش شبکه آ.آر.دی که روز گذشته ( جمعه ) انجام شده است، افزود: این درحالی است که حمایت از حزب حامیان محیط زیست موسوم به سبزها تا حد بی سابقه ای افزایش یافته است.
بر اساس این خبر 37 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مواضع حزب مرکل را بیش از حد محافظه کارانه دانسته اند. علاوه بر این، 15 درصد نیز خط مشی ها و تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان این حزب را صحیح قلمداد کرده اند، در حالی که به عقیده 32 درصد از پاسخ دهندگان به سوالات نظر سنجی عملکرد آنان به اندازه کافی محافظه کارانه نبوده است.
در همین راستا، 33 درصد از اعضای حزب مزبور هم حزب را به اندازه کافی محافظه کار ندانسته اند. به باور 20 درصد از پرسش شوندگان نیز حزب بیش از حد به سیاست های جناح راست متمایل شده است.
لوکال در ادامه با اشاره به نگرانی بسیاری از سیاستمداران دموکرات مسیحی مبنی بر فراموشی اصل محافظه کاری در زمان رهبری مرکل نوشت، نتایج نظر سنجی اخیر از تنش و تفاوت آرا بین رای دهندگان و اعضای این حزب حکایت دارد.
همچنین به نظر می رسد که حزب سبزها در حال تبدیل شدن به جریانی مهم در عرصه سیاسی آلمان است.
به نوشته لوکال در صورتی که قرار بود انتخابات فدرال امروز ( شنبه ) برگزار شود، این حزب می توانست آرای بی سابقه ای به دست آورد.
طبق نظر سنجی مذکور، 18 درصد از پرسش شوندگان به آنها رای می دادند. این رقم بیشترین میزان حمایت مردمی در نظرسنجی هاست. به همین دلیل این حزب همراه با حزب چپ میانه سوسیال دموکرات، که 29 درصد از شرکت کنندگان از آن حمایت کرده اند، رای کافی را برای تشکیل دولتی ائتلافی و خارج ساختن دولت ائتلافی مرکل با از رده حاکمیت آلمان را دارد.
صویر9157** ** 1506 شماره 135 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر