۲۷ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7975336
T T
۰ نفر
رییس جمهوری روسیه در نشست آتی سران ناتو شرکت می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/27 سیاسی.دیمیتری مدودف.ناتو.نشست لیسبون تهران - رئیس جمهوری روسیه در پایان دیدار با صدر اعظم آلمان و همتای فرانسوی اش در دوویل فرانسه اعلام کرد که در نشست ماه آینده سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیسبون شرکت می کند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز سه شنبه اعلام کرد، دیمتری مدودف پس از پایان نشست با آنگلا مرکل و نیکلا سارکوزی که به منظور گرفتن التزام بیشتر مسکو به همکاری با ناتو و غرب برگزار شد، در کنفرانس مشترک خبری، از پذیرفتن دعوت برای شرکت در نشست سران ناتو در لیسبون خبر داد.
نشست سران ناتو قرار است در روزهای 19 و 20 نوامبر (28 و 29 آبان ماه ) در پایتخت پرتغال برگزار شود.
کارشناس شبکه فرانس 24، این اقدام مدودف را گامی مهم و به منزله نرمش مسکو در قبال ناتو و غرب خواند.
این شبکه خبری، با اشاره به این مطلب که کشورهای اروپایی عضو ناتو به دنبال وزنه ای جایگزین در برابر آمریکا هستند، از شرکت روسیه در نشست سران ناتو به عنوان نزدیکی دیدگاه های راهبردی امنیتی مسکو و غرب، از جمله ناتو، یاد کرد.
به گفته کارشناس خبری این شبکه، درحالی که آمریکا -از اعضای مهم این پیمان- در نقاط دیگری از جهان، همچون افغانستان و عراق، تمرکز قوا نموده است، اروپایی های برای امنیت منطقه ای خود به دنبال وزنه ای جایگزین هستند، چرا که روسیه نقشی مهم در سیاست امنیتی اروپا می تواند ایفا کند.
کشورهای اروپایی عضو ناتو خواستار استقلال عمل در مسائل امنیتی خود هستند و روسیه دراین زمینه نقشی مهم برای آنها خواهد داشت.
خبرنگار این شبکه خبری افزود، این پرسش وجود داشت که در این دیدار دو روزه، آیا مسکو موافقت خود را برای همراه شدن با پاریس و برلین در نشست آتی ناتو اعلام می دارد یا خیر.
بسیاری از مسائل نشست ناتو در ماه نوامبر می بایست از نظر سیاست های راهبردی آن برای مسکو مشخص گردد.
نکته ای که فرانس 24 آن به اشاره کرد، عدم حضور باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در نشست آتی سران ناتو در لیسبون است.
سارکوزی که شاهد اعتراض گسترده فرانسوی ها به سیاست های داخلی اش است، از روز گذشته در شهر ساحلی دوویل فرانسه میزبان صدراعظم آلمان و رییس جمهوری روسیه بود.
فرانس 24، دیدار این سه رهبر را گامی برای اعتمادسازی روسیه در قبال ناتو و ایجاد پلی بین مسکو با غرب از جمله نزدیکی آن با اتحادیه اروپا دانست.
صویر 1088**1302** شماره 115 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر