۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7976596
T T
۰ نفر
حزب الله لبنان: بان کی مون باید از خواب غفلت بیدار شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/04 سیاسی.خارجی.حزب الله.لبنان بیروت - حزب الله لبنان با اشاره به افشای جنایات آمریکا در عراق اعلام کرد: آیا این شواهد و قرائن کافی نیست تا سازمان ملل و بان کی مون دبیرکل آن از خواب غفلت بیدار شوند و تحقیقی واقعی و بین المللی در قبال این جنایت انجام دهند؟ به گزارش ایرنا از بیروت، حزب الله لبنان با صدور بیانیه های جداگانه ای جنایت های نیروهای اشغالگر به خصوص نیروهای آمریکایی در عراق و همچنین نفوذ رژیم صهیونیستی به شبکه مخابرات لبنان را محکوم کرد.
در بیانیه اول حزب الله که در پی انتشار خبر جنایت های نیروهای اشغالگر به خصوص نیروهای آمریکایی در عراق توسط پایگاه اطلاع رسانی ویکلیکس صادر شده، آمده است: شواهد و قرائن موجود میزان جنایات نیروهای اشغالگر آمریکا در عراق را نشان می دهد و اینکه آنان چطور باعث کشتار غیر نظامی ها و از بین بردن حقوق مسلم آنها شده اند.
حزب الله افزود: قوانین و پیمان های بین المللی نیروهای اشغالگر در عراق را مسوول تمامی حوادث و رویدادها در کشور اشغال شده عراق می داند.
حزب الله در بیانیه خود آورده است: دادگاه بین المللی در قبال این جنایت ها چه اقدامی انجام داده است و موسسه های بین المللی در مقابل کشف این همه جنایت های نیروهای اشغالگر چه کار خواهد کرد؟ حزب الله لبنان همچنین در بیانیه جداگانه دیگری در خصوص محکوم شدن رژیم صهیونیستی به خاطر نفوذ در بخش مخابرات لبنان توسط اتحادیه بین المللی مخابرات اعلام کرد: این محکومیت رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه بین المللی مخابرات، سند محکمی است که باید از آن در معرفی میزان جنایت های این رژیم در حق مردم لبنان و تاسیسات و مخابرات این کشور به جهانیان استفاده کرد.
حزب الله لبنان با تمجید از تلاش های شربل نحاس وزیر مخابرات لبنان در این خصوص و همچنین حمایت کشورهای عربی از آن در مقابل فشارهای آمریکا و حمایت آن از رژیم صهیونیستی افزود: این رویداد نشان می دهد که هر وقت دولت با توجه به مسوولیت خود برای احقاق حقوق لبنانی ها تلاش کند نتایج آن به نفع مردم لبنان خواهد بود.
حزب الله لبنان با تاکید بر محکومیت رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما از دولت لبنان می خواهیم تا تمام تلاش خود را برای محکومیت رژیم صهیونیستی به کار بگیرد و از مجلس لبنان نیز می خواهیم در تمامی محافل پارلمانی عربی و غیر عربی این موضوع را مطرح کند و با بیان میزان جنایت رژیم صهیونیستی تلاش های خود را برای متوقف کردن ادامه اقدامات این رژیم به کار بگیرند.
اطلاعات ارتش و پلیس لبنان با بازجویی از جاسوسان رژیم صهیونیستی در لبنان به میزان نفوذ این رژیم در شبکه مخابراتی لبنان پی برد.
خاورم 1431**1030*2021* شماره 128 ساعت 15:23 تمام
۰ نفر