۲۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7985838
T T
۰ نفر

کشف یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر

۲۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7985838
کشف یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/29 سیاسی.جاسوس.مصر.المصری الیوم تهران - یک روزنامه مصری از کشف شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در این کشور، از سوی سازمان های امنیتی خبر داد.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، روزنامه المصری الیوم چاپ قاهره روز دوشنبه نوشت: این شبکه جاسوسی شامل چند افسر فراری صهیونیست و چهار مصری از جمله یک بسکتبالیست سابق است.
بر اساس تحقیقات انجام شده از متهمان، اعضای این شبکه با تشکیل دو دفتر فنی مرتبط به هم در قاهره و انگلیس موفق شده بودند مکالمات تلفنی برخی مقامات دولتی مصر را ضبط کرده و آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند.
تحقیقات در مورد چگونگی تشکیل این شبکه نشان داد که یک افسر صهیونیست پس از آشنایی با مدیر روابط عمومی یکی از شرکت های گردشگری مصر، از وی خواست تا در مقابل مبلغی پول، اطلاعات مربوط به اماکن تجمع گردشگران خارجی از جمله چینی ها و ژاپنی ها را در منطقه مرزی سینا در اختیار وی قرار دهد.
افسر صهیونیست با استفاده از این اطلاعات دو گردشگر را ربود و به فلسطین اشغالی انتقال داد تا از این طریق منطقه سینا در مصر را ناامن جلوه دهد.
اعترافات متهمان مصری دستگیر شده نیز نشان داد که افسران رژیم صهیونیستی با همکاری یک بسکتبالیست عضو تیم الزمالک مصر و دوست وی، یک دفتر ارتباطی اجاره کرده و از نظر فنی آن را با دفتر دیگری در انگلیس متصل کردند.
المصری الیوم افزود: در پرونده تحقیقات این جاسوسان بیش از 15 مکالمه ضبط شده از مقامات دولتی بلندپایه مصر دیده می شود.
صویر1368**1486**1049** شماره 089 ساعت 14:31 تمام
۰ نفر