۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7995618
T T
۰ نفر

متن کامل

۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7995618
متن کامل سید حسن نصرالله22: بهمن به روزسقوط هم پیمانان آمریکادرمنطقه تبدیل شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 سیاسی.خارجی.لبنان.نصرالله بیروت -سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از حسن توفیق،سالگرد امسال انقلاب اسلامی در 11 فوریه (22 بهمن ) مقارن با انقلاب ملت مصر شد تا سقوط نظام شاه و نظام حسنی مبارک که مهم ترین و بزرگترین هم پیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بوده اند،در یک روز باشد.
سیدحسن نصرالله گفت: وجه مشترک این شهدای مقاومت این است که همه آنها از موسسان مقاومت بودند که سنگ اساس مقاومت را بنا نهاده اند.
وی با تاکید بر ویژگی های این سرداران شهید ادامه داد: خون های این شهدای مقاومت، قدرت، ایمان و یقین ما را به آینده آفزایش داد؟ ما جزیی از مقاومت کنندگان و ادامه دهنده راه سرداران بزرگ مقاومت لبنان و در راس آنها امام موسی صدر هستیم.
دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه مقاومت واکنش طبیعی در جنگ با اشغالگری ها و طرحهای سیطره جویانه می باشد، گفت: این مقاومت برای دفاع از سرزمین، مقدسات و ارزش های ما تشکیل شده و همچنان به تنهایی ضمانت اجرای عدالت، ثبات و صلح ما را تشکیل می دهد.
وی همچنین با اشاره به ایام سالگرد ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان گفت: این ترور پیامدهای خطرناک و مهمی را بر منطقه و لبنان بر جای گذاشت و همچنان ما با این پیامدها تا به امروز روبرو هستیم.
***شاهد جنگ جدید سیاسی آمریکا در لبنان هستیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت : آنچه را که ما در حال حاضر در لبنان پیش روی داریم، جنگ جدید سیاسی آمریکا ست.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی عصر چهارشنبه خود به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت شهید حاج 'عماد مغنیه '، شهید سید 'عباس موسوی ' و شهید شیخ 'راغب حرب ' در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: جنبش های مقاومت همان مجری عدالت، ثبات و صلح در منطقه خواهد بود.
ما با هرگونه صلح و ثبات در لبنان و در هر گوشه از جهان که منتج به تحقق عدالت شود،موافق هستیم ؟ صلح و ثباتی که بر پایه ظلم و تجاوز به حقوق دیگران باشد، صلح واقعی نیست و به سرعت از بین خواهد رفت.
دبیرکل حزب الله لبنان مشکل اساسی در منطقه را دو مورد ذکر کرد و گفت: مشکل اول وجود رژیم اشغالگر قدس است. هیچ یک از ملت های منطقه در ابتدا به این رژیم تجاوز نکردند ولی این رژیم جنگ را شروع کرد و پیروان ادیان یهودی که با امنیت و ثبات در بیشتر کشورهای منطقه زندگی می کردند، به فلسطین اشغالی آمدند، دست به کشتار، جنایت، مصادره اموال فلسطینی ها، و اخراج مردم آن از سرزمین خودشان کردند.
آنها بودند که در فلسطین، سوریه و لبنان جنگ وسیعی را شروع کردند و جنبش های مقاومت در منطقه پاسخ صحیحی را به این اشعال گری و جنایت ها دادند.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: من به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و روسای قبلی این کشور می گویم که تحقق عدالت به دو شکل است. عدالت ایجاب می کند که حقوق و اراضی اشغالی به صاحبان آن برگردد و میلیون ها پناهده فلسطینی به سرزمین هایشان برگشته و هم چنین مقدسات اسلامی و مسیحی در اختیار صاحبان آن قرار بگیرد و دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود. وجه دوم عدالت هم مجازات مجرمان جنگی و جنایتکاران است.
وی گفت: اما جستجو پیرامون صلح از طریق گفتگوهای شکست خورده ،حقی را به صاحب آن بر نمی گرداند؟ حال باید دید آمریکا حاضر است تا حق را به صاحب آن برگرداند و با تشکیل دادگاه های بین المللی جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی را مجازات کند یا نه ؟ ***خادمین به رژیم صهیونیستی نزد آمریکا از سایرین عزیزتر هستند سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هر فرد که به رژیم صهیونیستی نزدیک تر بوده و بیشتر از امنیت و صلح این رژیم دفاع نماید، در نزد آمریکا عزیزتر است و میزان نزدیکی و دوری آمریکا با دولت های مختلف، به شدت و ضعف خدمت کشورهای منطقه به رژیم صهیونیستی بستگی دارد.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی عصر چهارشنبه خود به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت شهید حاج 'عماد مغنیه '، شهید سید 'عباس موسوی ' و شهید شیخ 'راغب حرب ' سید حسن نصرالله در ضاحیه بیروت گفت: در نتیجه اگر کشوری از منافع رژیم صهیونیستی دفاع کند، جزو هم پیمانان استراتژیک آمریکا به شمار رفته و با دریافت کمک ها از این کشور (آمریکا) می تواند هر کاری را علیه مردم خود انجام دهد.
اما بر عکس کشوری که در برابر این رژیم مقاومت کند و تسلیم نشود و پیمان سازش را امضا نکند، در معرض مجازات و تحریم ها واقع می شود و این وضعیت ما از دهها سال پیش تاکنون است.
وی گفت: در ابتدای جنبش امام خمینی (ره ) گروهی از ساواک نزد وی آمدند و به وی گفتند، تو می توانی از هر چیزی صحبت کنی ولی از سه خط قرمز که آمریکا ، اسراییل و وشخص شاه باشد، نباید تجاوز کنی اما نخست وزیر، نمایندگان و دیگر دار و دسته شاه اشکالی ندارد که مورد انتقاد قرار بگیرند. نظام شاه در ایران نظام آمریکایی و اسراییلی بود و شاه فقط دکور بود ولی امام عنوان انقلاب اسلامی را طرد آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران قرار داد.
دبیرکل حزب الله سپس به تشریح وضعیت منطقه در دهه 70 میلادی پرداخت و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که از طرف آمریکا و دیگر کشورها مورد حمایت قرار می گرفت، مغرور و متکبر شده بود و مردم در دهه های هفتاد احساس می کردند که هرگز از عصر اسراییلی و آمریکایی خارج نخواهند شد؟ضربه قوی تر به مقاومت هم وارد شدن مصر به پیمان کمپ دیوید بود.
وی ادامه داد: اما به سرعت زلزله قوی در منطقه رخ داد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دست آمریکا از ایران کوتاه شده و روابط این کشور با اسراییل قطع شده و ایران به پایگاه استراتژیکی برای کمک به طرح مقاومت در منطقه تبدیل شد و به همین خاطر تحت محاصره قرار گرفت.
سیدحسن نصرالله ادامه داد: این مقاومت در منطقه ما ادامه یافت، سوریه پایداری کرد و مردم فلسطین نیز مقاومت خود را ادامه دادند و با وجود مقاومت در لبنان، تحولاتی در عراق و افعانستان و بزرگ تر از آن در مصر صورت گرفت و در نتیجه نظام هم پیمان با آمریکا در آنجا هم سقوط کرد و بی تردید آنچه که در مصر روی داد، یک تحول بسیار بزرگ و تاریخی بود.
وی گفت: ما به مردم انقلابی مصر تهنیت گفته و حزب الله نیز تشکر ویژه ای از آنها می کند، چرا که انقلاب آنها در آزادسازی احمد منصور و رفع تهمت بزرگ به وی مبنی بر اینکه منصور سعی در ساقط کردن نطام حسنی مبارک و انتشار تشیع داشت،بیشترین سهم را ایفا کرد.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد:تمامی این تحولات در مصر نشان دهنده تغییرات بزرگی در مصر خواهد بود و وضعیت مصر بعد از سقوط نظام حسنی مبارک کاملا متفاوت خواهد بود که بازتاب مهم تری بر اسراییل داشته و نقش آمریکا نیز رو به افول خواهد بود.
***رزمندگان آماده تسلط بر شمال فلسطین اشغالی درصورت حمله به لبنان باشند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به رزمندگان مقاومت اسلامی گفت: آماده روزی باشید که اگر جنگی بر لبنان تحمیل شود، شاید فرماندهان مقاومت از شما بخواهند که بر مناطق جلیل (در فلسطین اشغالی ) مسلط شده و آنجا را به تصرف خود درآورید.
به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی عصر چهارشنبه خود به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت شهید حاج 'عماد مغنیه '، شهید سید 'عباس موسوی ' و شهید شیخ 'راغب حرب ' در ضاحیه بیروت با تاکید بر اینکه تحولات در مصر بیشترین پیامد را بر اسراییل و بیشتر طرح های آمریکا در منطقه و لبنان دارد گفت: این امر به خاطر این است که افرادی در مصر و فلسطین و لبنان بر این امر تاکید دارند که منطقه وارد مرحله جدیدی شده است.
وی با اشاره به اینکه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زلزله هایی صحبت می کند که نتیجه های آن را نمی داند، گفت: بیشترین ضرر کننده از تحولات کنونی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
دبیرکل حزب الله افزود: بسیاری از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی از شمال و مرکز فلسطین اشغالی به منطقه مرزی با مصر انتقال داده شده بود؟ از طرف دیگر به نظام مصر امیدوار بودند تا با کنترل و محاصره غره و فشار بر فلسطینیها آنها را متقاعد به کمک های ناچیز خود به اسراییل کنند،؟ ولی این تحول در مصر و سقوط حسنی مبارک باعث نگرانی و به هم ریختن برنامه های رژیم صهیونیستی خواهد بشد.
دبیرکل حزب الله با اشاره به نگرانی مقامات صهیونیست گفت: باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر آن تاکید می کند که تمامی منطقه در مقابل چشمان ما در حال تغییر است و از طرف دیگر اشکنازی رییس سابق ارتش این رژیم با اعتراف به اینکه دامنه میدان های جنگ گسترش یافته، اعلام می کند که آماده رویارویی با تمامی میدان های جنگ هستند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: بیست سال پیش کسی از مقامات رژیم صهیونیستی بر این باور نبود که حزب الله و مقاومت بتواند شمال فلسطین (در لبنان ) را به تحت تصرف خود درآورد و بزرگترین دست آورد مقاومت این است که امکان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی را سخت کرده و امروزه بحث و گفتگوی جدی آنها بر این است که آیا مقاومت می تواند مناطق الجلیل (شمال فلسطین ) را به تصرف خود در آورد.
وی گفت: فرمانده جدید یگان ارتش رژیم صهیونیستی برای اطمینان بر این امر دست به کار شده و همراه باراک منطقه مرزی با لبنان را مورد بازدید قرار می دهند و بر آمادگی نیروهای ارتش خود برای تجاوز مجدد به لبنان تاکید می کند.
***مصمم به گرفتن انتقام خون عماد مغنیه هستیم سیدحسن نصرالله در سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه گفت:به سران رژیم صهیونیستی می گویم که به هر نقطه دنیا که بروند،هر لحظه مواظب سرهای خود باشند؟ چرا که خون شهید عماد مغنیه هرگز هدر نخواهد رفت و ما در گرفتن انتقام مصمم هستیم.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی عصر چهارشنبه خود به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت شهید حاج 'عماد مغنیه '، شهید سید 'عباس موسوی ' و شهید شیخ 'راغب حرب ' در ضاحیه بیروت گفت:به اشکنازی می گویم، درخصوص مقاومت و ترور شهید شیخ راغب و حاج عماد مغنیه اشتباه کردید که با کشور و ملتی درگیر شدید که این ملت درحفظ خون شهدای خود مصمم است.
امیدوارم که درصورت شروع هرگونه جنگی سرپناه خوبی برای مردم اسراییل وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر،ترور حاج عماد مغنیه است که همچنان نسبت به این ترور نگران و مضطرب هستند. ما درتصمیم خود درگرفتن انتقام خون این شهید بزرگوار استواریم و در وقت مناسب این کار را انجام خواهیم داد.
دبیرکل حزب الله با تاکید بر دستاوردهای جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین گفت: جنبش های مقاومت توانسته اند حق را به اهالی بنت جبیل، شماره 171 ساعت 22:34 تمام
۰ نفر