۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 80000195
T T
۰ نفر

تهران- نمايندگان صنعت گردشگري جمهوري اسلامي ايران در چهل و ششمين نمايشگاه بين المللي گردشگري برلين (ITB ) كه اسفندماه جاري برگزار مي شود، حضور مي يابند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از 17 تا 21 اسفندماه امسال با حضور سازمان ها و انجمن های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شركت‌های حمل و نقل، دفاتر رزواسیون و اطلاعات و تكنولوژی گردشگری و شركت‌های تجاری حضور دارند.

طبق آمار ارایه شده از سوی مسوولان نمایشگاه گردشگری برلین، سال گذشته بیش از 170 هزار نفر بازدید كننده از 180 كشور جهان از نمایشگاه دیدن كردند كه از این تعداد 110 هزار و 791 نفر بازدیدكنندگان تجاری و حرفه‌ای و متخصصین بودند.

مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره اعلام كرد كه به دنبال حضور موفق ایران در نمایشگاه گردشگری میلان كه هفته گذشته برپا شد، نمایندگان صنعت گردشگری كشورمان در چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین 2012 حضور می یابند تا به معرفی ظرفیت ها و قابلیت‌های گردشگری ایران بپردازند.

بنابر اعلام روابط عمومی این كانون، 'حسین جعفری' گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه تخصصی صنعت جهانگردی در سطح دنیا برای فعالان این صنعت به شمار می‌رود و نزدیك به نیم قرن قدمت دارد و به همین خاطر ایران در این نمایشگاه حضور منسجم تری خواهند داشت.

جعفری از كانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه برگزاری نمایشگاه ها، با هماهنگی تشكیلات گردشگری، دفاتر مسافرتی و دیگر دست اندركاران این صنعت دانست.

وی افزود: علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای صنعت جهانگردی، مسافرت، ادارات راهنمایی جهانگردان، تورهای مسافرتی، موسسات بین‌المللی جهانگردی، لوازم مسافرت برای آژانس‌های مسافرتی، خدمات و مراكز گردهمایی دیگر كشورهای دنیا آشنا می شوند و مقاصد سفر را انتخاب می كنند.

جعفری تاكید كرد: نمایشگاه گردشگری آلمان فضای كامل و مناسبی برای یادگیری روش‌های جدید و تبادل مفاهیم و همكاری‌های جدید در صنعت گردشگری است.

وی پیش بینی كرد: بر طبق روال سنوات گذشته وزیران كشورهای مختلف، شركت های بزرگ تورگردانی، شركت های مادرتخصصی جهانگردی و صنایع وابسته و دیگر دست اندركاران این صنعت جهانی، با هدف بهبود صنعت گردشگری كشور خود و معرفی مقاصد گردشگری در این نمایشگاه حضور یابند.

مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی تاكید كرد: نمایشگاه برلین فرصتی برای كسب فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های متعدد ایران به عنوان یكی از مقاصد جدید، امن و قابل اعتنای صنعت گردشگری، گسترش و تقویت مناسبات بین‌الملل و ارتباط نزدیك و دو سویه ایران با دیگر كشورها خواهد بود.

فراهنگ 2025**1588