۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80008678
T T
۰ نفر

اهواز- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز از كاهش قابل ملاحظه پيك بار و صرفه جويي انرژي در شهرستان اهواز خبر داد و گفت: اهوازي ها در مصرف برق به ميزان 34 درصد توليد نيروگاه سد دز صرفه جويي نمودند .

به گزارش دوشنبه روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق اهواز، ' یداله حضرتی' اظهار داشت: منافع حاصل از مدیریت مصرف برق برای مشتركان برق با كاهش مبلغ صورتحساب های برق مصرفی آنها محاسبه می شود به گونه ای كه بیش از 5/95 درصد از شهروندان اهوازی در یازده ماهه نخست سال 90 الگوی مصرف برق را رعایت نمودند كه موجب كاهش مبلغ صورتحساب های برق مصرفی آن ها گردیده است .



حضرتی منافع حاصل از مدیریت مصرف برق برای جامعه و عموم مردم را رشد بخش های صنعت و كشاورزی و در نهایت اشتغال زایی و رفاه جامعه را برشمرد و گفت: یكی از اهداف مدیریت مصرف انرژی كه افزایش بهره وری انرژی را به دنبال دارد ، صرفه جویی مصرف انرژی در بخش های غیرمولد جامعه نظیر اداری، خانگی و تجاری است.

وی گفت: استفاده درست و مطابق استاندارد این انرژی در بخش های مولد جامعه نظیر صنعت و كشاورزی است كه این سیاست انرژی كه سالها در كشورهای پیشرفته و در حال توسعه صورت می پذیرد یك هدف بلند مدت جهت اصلاح الگوی مصرف انرژی می باشد كه در نهایت موجب افزایش اشتغال زایی و رفاه جامعه می گردد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در این خصوص مدیر عامل شركت توزیع برق اهواز به كاهش مصرف برق ساختمان های اداری و خانگی شهرستان اهواز در طول سال های اخیر و توجه آنها به اصول مدیریت مصرف برق اشاره نمود و گفت : بررسی مصرف برق 83 اداره و دستگاه اجرایی شهرستان اهواز نشان می دهد میزان مصرف برق یازده ماهه سال 90 این ادارات حتی از مصرف برق مدت مشابه سال 86 این ادارات به میزان 5.9 درصد كمتر است.

وی گفت: در بخش خانگی نیز میزان مصرف انرژی خانگی شهرستان اهواز در سال 90 و پس از هدفمندی یارانه های انرژی به میزان 6.1 درصد نسبت به سال 89 كاهش یافته است كه نشان دهنده ترویج فرهنگ صرفه جویی مصرف برق در جامعه می باشد .

حضرتی افزود: نتایج بررسی های بعمل آمده نشان می دهد پیك بار شبكه برق اهواز مطابق برنامه پیش بینی بار شبكه در سال 90 با احتساب متوسط رشد سالانه 7 درصد می بایست به دو هزار و 200 مگا وات می رسید كه با اجرای فعالیت های مدیریت مصرف برق در نزد شهروندان اهوازی میزان پیك بار شبكه برق اهواز در سال 90 برابر دو هزار و 20مگا وات محقق گردید كه موجب كاهش 180 مگا واتی بار شبكه اهواز شد.

وی گفت: این میزان صرفه جویی برابر 34 درصد تولید نیروگاه برق آبی سد دز است . به عبارت دیگر این میزان صرفه جویی انرژی شهروندان اهوازی همانند اضافه نمودن یك واحد نیروگاهی 180 مگا واتی به ظرفیت نیروگاههای برق كشور در ساعات پیك بار شبكه است كه از نظر شركت های برق بسیار حائز اهمیت است .



ك/1 7158