۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۵۳
کد خبر: 80009163
T T
۰ نفر

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين از شكار غير مجاز يك راس كل وحشي به وسيله متخلفين در اين استان خبر داد.

مهندس ' علی فرهادی ' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مامورین یگان حفاظت اداره كل و واحدهای الموت غربی و شرقی ضمن گشت زنی درمناطق و در پی گزارشات واصله مبنی بر وجود شكارچیان غیر مجاز در منطقه عرشه كوه رازمیان بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه كرد: متخلفین كه مبادرت به شكار یك راس كل وحشی كرده بودند به محض حضور مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان از منطقه متواری گشته و لاشه كل وحشی را در منطقه رها می كنند.

فرهادی تصریح كرد: در حال حاضر متخلفین توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان تحت تعقیب و شناسایی هستند .

وی ادامه داد:مامورین یگان خفاظت این اداره كل پس از دو روز تلاش لاشه كل وحشی شكار شده را از صعب العبورترین نقطه عرشه كوه به واحد رازمیان انتقال و نسبت به تشكیل پرونده قضایی جهت پیگرد قانونی متخلفین اقدام نموده اند.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: منطقه شكار ممنوع الموت با وسعتی حدود 118هزار هكتار از جمله زیستگاههای حایز اهمیت استان قزوین است كه در منطقه ای كوهستانی و در حد فاصل بخش مركزی قزوین و استان های مازندران و تهران قرار گرفته است .

فرهادی بیان كرد: این منطقه به سبب برخورداری از وسعت كافی ، موقعیت بوم شناختی ویژه و تنوع زیستی قابل ملاحظه محل زیست بیش از 23گونه پستاندار، 47گونه پرنده و بیش از 20گونه خزنده و دوزیست است.

7390/ 1644