۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۱۸
کد خبر: 80013807
T T
۰ نفر

اراك- كارشناس كشوري در حوزه تحليل بازي هاي رايانه اي گفت: صنعت نوظهور بازي هاي رايانه اي به علت خصوصيات ويژه خود به ابزار نوين عمليات رواني تبديل شده اند.

به گزارش ایرنا، مهندس 'مهدی حق وردی طاقانكی' عصر چهارشنبه در نشست یاران فرهنگی در جمع دانشجویان منتخب فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی كشور افزود: با گسترش تكنولوژی ارتباطات ابزار جدیدی در اختیار كارشناسان عملیات روانی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم نازی ها با حداكثر توان از دو رسانه سینما و رادیو استفاده كردند و اكنون نیز این ابزار به خصوص سینما مورد استفاده محافل صهیونیستی قرار می گیرد.

كارشناس كشوری در حوزه تحلیل بازی های رایانه ای اضافه كرد: با بررسی كمی و كیفی بازی های رایانه ای می توان به میزان تاثیرگذاری این صنعت نسبت به سایر صنایع مانند صنعت فیلم های سینمایی پی برد.

حق وردی طاقانكی ادامه داد: مدت زمان صرف شده توسط كاربر و گرافیك، صدا و تعامل، كنجكاوی، پیچیدگی و تخیل، منطق، حافظه، بازتاب ها، مهارت های ریاضی، چالش حل مساله و تجسم از جمله جنبه های فنی، روانی و فردی است كه كاربر را جذب بازی های رایانه ای می كند.

وی كار مستقل، مداومت و لذت بردن در بازی، مشاركت فعال، تعامل مشاركتی، ساختار گروهی، یادگیری، رقابت یا همكاری گروهی و فرصت های برابر در بازی از جمله عوامل دیگری است كه در فرد برای ادامه بازی ایجاد انگیزه می كند.

كارشناس كشوری در حوزه تحلیل بازی های رایانه ای یادآور شد: در كنار توسعه ارتباطات، انقلاب صنعتی موجب ظهور پدیده‌های دیگری نیز مانند شهرنشینی، افزایش جمعیت و متراكم شدن آن، پیچیده شدن حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جوامع و به تبع آن تقسیم بسیار وسیع كار موجب بروز نیروی سیاسی جدیدی به نام 'مردم' شد.

حق وردی طاقانكی اضافه كرد: شركت آتاری در سال 1973 بازی Pong را ساخت كه یك بازی ساده متشكل از تعدادی مستطیل سیاه و سفید بود كه چندان خلاقیتی در آن وجود نداشت.

وی عنوان كرد: پس از آن بازی های ویدئویی سیر تكاملی خود را طی كردند كه در اواسط دهه هشتاد بازی ها بیشتر به سمت جنگی (WAR GAME) سوق پیدا كردند.

كارشناس كشوری در حوزه تحلیل بازی های رایانه ای تاكید كرد: شاهد آن هستیم كه فیلم هایی مانند مهاجم مقبره و رستاخیز یا اهریمن ساكن كه موضوع خود را از بازی ها گرفته اند چندان موفق نبوده اند ولی بازی های آنها فروش بیشتری داشته اند و از نظر هنری و تجاری موفق بوده اند.

حق وردی طاقانكی بیان كرد: فیلم های هالیوود در صورت تبدیل شدن به بازی تقریبا مطمئن خواهند بود كه فروش خوبی دارند و این برای فیلم های سینمایی خیلی بد و ناامید كننده است.

وی خاطر نشان كرد: چنانچه میزان درآمد و سود شركت های فیلم سازی و بازی های رایانه ای را ملاك قرار دهیم به گزارش بسیاری از سایت ها صنعت بازی های رایانه ای از سینما پیشی گرفته است.

كارشناس كشوری در حوزه تحلیل بازی های رایانه ای اضافه كرد: در شش ماه نخست سال 2005، فروش بازی‌های رایانه‌ای در كشورهای اروپایی از فروش فیلم‌های هالیوودی بیشتر بوده و این روند به صورت صعودی در حال ادامه است.

517/507