۱۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80018281
T T
۰ نفر

اصفهان –همزمان با انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه سميرم، عشاير ايل بزرگ قشقايي اين شهرستان پاي صندوق هاي راي آمدند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از عشایر ساكن روستاها و در مواردی كوچرو منطقه ییلاقی سمیرم كه امروز در این شهرستان حضور دارند، همپای دیگر هموطنان، رای خود را به صندوق ها ریختند.

'لطفعلی طاهری' از اهالی روستای 'آغداش' دهستان وردشت سمیرم بعد از اینكه رای خود را به صندوق انداخت به خبرنگار ایرنا گفت: برای وطن و لبیك به فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب رای دادم.

وی با نشان دادن انگشت جوهری خود، اظهار داشت: هر كدام از این انگشت های جوهری چشمان استكبار و غرب را كور می كند.

یكی از عشایر طایفه چوپانكاره قشقایی هم به خبرنگار ایرنا گفت:هر رای 'پتكی' بر سر آمریكاست.

وی تاكید كرد:عشایر همواره در همه عرصه ها ثابت كرده اند كه در خدمت انقلاب و امام و ولایت هستند.

'محمد رضایی' تاكید كرد: دنیا بداند عشایر تا آخرین قطره خون خود از این انقلاب و آرمان های بلند آن دفاع خواهند كرد چه در جنگ دیروز و چه در انتخابات دشمن شكن امروز.

یكی از زنان عشایر ایل قشقایی نیز بعد از انداختن رای خود به خبرنگار ایرنا گفت: رای من و توی ایرانی همه یك پیام دارد و آن پیام بیداری و آگاهی ملت ایران است.

' ناهید نادری' با بیان اینكه این انقلاب به بركت خون شهدا به دست آمده است، خاطر نشان كرد: آمریكا و همفكرانش بدانند تك تك این رای ها از دل و جان ما برآمده و این رای ها، رمز پیروزی ما و حتی بیداری دیگر ملتهای منطقه است.

وی با بیان اینكه بیشتر عشایر در زمان حاضر در مناطق گرمسیر جنوب كشور حضور دارند، افزود: تعدادی از عشایر اینجا حضور دارند و عشایری هم كه الان در جنوب كشور هستند به یقین در پای صندوق های رای حاضر شده و دشمن را ناامید كرده اند.

استان اصفهان دارای 9هزار و 605 خانوار عشایری است كه از این تعداد چهار هزار و 797 خانوار از ایل قشقایی، 31خانوار از ایل بختیاری و 17 خانوار از ایل عرب جرقویه است كه بیش از شش ماه از سال در شهرستان ییلاقی و كوهستانی سمیرم زندگی می كنند.

این شهرستان با 105 هزار جمعیت ثابت و عشایری در 160 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

7147/1042