۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۳۰
کد خبر: 80023448
T T
۰ نفر

اردبيل - نتايج انتخابات مجلس نهم در استان اردبيل حكايت از اين دارد كه مردم از عملكرد تركيب فعلي نمايندگان استان رضايت نداشته و با انتخاب افراد جديد خواستار كارايي و خدمت بيشتر نمايندگان هستند.

در جریان برگزاری انتخابات مجلس نهم از هفت نماینده فعلی مجلس تنها یك نماینده مجلس هشتم در مشگین شهر بار دیگر برای مجلس نهم انتخاب شده ، یك نماینده در حوزه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین به دور دوم راه یافته و پنج نماینده دیگر نیز نتوانستند اعتماد مجدد مردم را بدست آورند.

نوع انتخاب و گزینش نمایندگان مردم در شهرستان های مختلف نیز حكایت از این دارد كه مسایل سیاسی و جناحی كمترین نقش را در انتخاب نمایندگان داشته و در كنار توجه به اصول ، منافع نظام و موضوع ولایتمداری، خدمت و توجه بیشتر به نیازهای مردم و منطقه و رفع مشكلات مطالبه مردم از افراد منتخب می باشد.

مردم اردبیل در تمامی حوزه های انتخابیه در انتخابات خود نشان دادند كه در كنار احترام به نمایندگان خود در مجلس هشتم ، كاركرد آنها را برای تامین خواسته ها ی خود ناكافی دانسته و خواستار تلاش هر چه بیشتر نمایندگان جدید درعرصه خدمت هستند .

یك معلم ابتدایی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات در اردبیل نشان داد كه مردم خواستار تلاش بیشتر نمایندگان برای رفع مسایل و مشكلاتشان هستند.

علی سرداری افزود: نتایج این انتخابات نشان داد كه نمایندگان باید بیش از این نیازها و مطالبات مردم در حوزه های انتخابیه خود را شناخته و در جهت خواست و مطالبه موكلین خود حركت و تلاش كنند.

وی بیان كرد: نمایندگان مجلس باید بدانند كه افرادی كه به آنها رای داده اند ناظرین عملكرد آنها نیز می باشند و در پایان زمان نمایندگی با رای خود به عملكرد وی نمره قبولی و یا مردودی می دهند.

جوادی جوانی كه خود را دانشجوی پیام نور معرفی كرد نیز گفت: مردم با توجه به شعارها و وعده های نامزدها و بی شك با تحقیق و اطمینان از صلاحیت آنها نمایندگان خود در مجلس نهم را انتخاب كردند و اكنون زمان آن رسیده كه نمایندگان جدید جواب اعتماد مردم را داده و بدون جناح بازی و غرق شدن در مسایل سیاسی تنها به فكر خدمت به مردم و صلاح و مطالبه آنها باشند.

به گفته یك بانوی اردبیلی ، استان اردبیل تاكنون نتیجه و تاثیر منفی عدم هماهنگی و همراهی نمایندگان با یكدیگر را دیده اند و ضروری است كه نمایندگان مجلس نهم بدون توجه به گرایش های سیاسی همدیگر دست كم در مسایل استانی دوشادوش هم حركت كرده و زمینه توسعه و رشد استان اردبیل را فراهم كنند .

زینب سزاوار افزود: آنچه در استان به چشم می خورد نبود برنامه منسجم و درازمدت برای توسعه استان است و نمایندگان باید با ایجاد مجمع نمایندگان و همراهی و همدلی با یكدیگر و مسوولان اقدام به تدوین برنامه توسعه ای استان ، مشخص كردن نیازهای كوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و جذب سرمایه ها كنند.

یك استاد دانشگاه نیز گفت: مردم اردبیل خواستار تلاش و تحرك بیشتر نمایندگان خود در صحنه های ملی و منطقه ای را دارند.

وی كه نخواست نامش درج شود افزود: مجلس جای سكوت و كارهای پیش پا افتاده نیست و نمایندگان مردم باید با شناخت و درك نیازهای اساسی كشور در تدوین قوانین مورد نیاز كشور نه برای كوتاه مدت بلكه برای آینده این كشور و استان كوشا و پرتحرك باشند.

530/ 1645
۰ نفر