۱۶ اسفند ۱۳۹۰، ۷:۴۲
کد خبر: 80025430
T T
۰ نفر

گرگان - براي گرم كردن اتاق هرگز نبايد از اجاق گاز تك شعله به جاي بخاري و يا ساير وسايل گرمايشي استفاده شود، زيرا كاربري اجاق گاز تك شعله، براي پخت غذا بوده و و فاقد دودكش است.

'سیدجواد موسوی' رئیس روابط عمومی شركت گاز گلستان در این باره گفت: بر اثر سهل انگاری و یا عدم آگاهی برخی از مشتركین نسبت به خطرات ناشی از عدم رعایت نكات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و هم چنین بی توجهی به نوع كاربری آن ها، گاه در طول سال شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری برای مشتركین هستیم كه به واسطه آن صدمات بسیار سنگین و ناگواری به هم استانی ها وارد می شود.

وی با تأكید بر جدی گرفتن نكات مهم ایمنی، بیش تر این حوادث را ناشی از استفاده از وسایل گازسوز بدون دودكش از جمله تك شعله به منظور گرم كردن اتاق و عدم نصب مناسب دودكش لوازم گازسوز دانست.

وی افزود: وسایل گرمایشی حتماً باید مجهز به دودكش مجزا همراه با كلاهك باشند تا احتراق حاصله از سوخت گاز به محیط خارجی منتقل شود، متاسفانه بعضاً مشاهده می شود كه مشتركین این قضیه را جدی نمی گیرند.

رئیس روابط عمومی شركت گاز استان گلستان تصریح كرد: هرگز برای گرم كردن اتاق از اجاق گاز تك شعله به جای بخاری استفاده نشود زیرا كاربری اجاق گاز تك شعله برای پخت غذا بوده و فاقد دودكش است، لذا استفاده از آن به عنوان وسایل گرمایشی خطرات زیادی را به همراه داشته و باعث می شود منواكسید كربن از محل خارج نشود و عواقب ناگواری از جمله مرگ خاموش هموطنان را به همراه دارد.

602