۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80028593
T T
۰ نفر

زاهدان - معاون وزير صنعت معدن و تجارت گفت: طرح تشديد بازرسي و نظارت بر واحدهاي صنفي كه از 11 اسفند ماه جاري آغاز شده و تا 15 فروردين 91 ادامه دارد بادقت پيگيري مي شود.

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، 'محمدحسن نكویی مهر' روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت، بازرسان و كارشناسان بازرسی و نظارت استان افزود: بحث حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در یك راستا قرار دارد به طوریكه با حمایت از مصرف كنندگان به صورت جدی، تولیدكننده نیز می تواند موفق باشد.

وی اظهار داشت: 40 درصد از تولید ناخالص كشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است و ادغامی كه صورت پذیرفته بر این اساس است كه سیاست های تجاری و تولیدی كشور در یك راستا قرار گیرد و هم افزایی ایجاد شود و تولید و تجارت با محور مشتری مداری باشد و عنصر رقابت و تغییرات فناوری كشور با سرعت پیش برود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجازت با اشاره به اینكه در سیستان و بلوچستان از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقدامات بسیار مناسبی صورت پذیرفته است گفت: اجرای این قانون با تدابیر نظارتی مناسبی كه صورت پذیرفته فضای تورمی در استان ایجاد نكرده است.

وی افزود: این اقدامات منحصر به هدفمند سازی یارانه ها نبود و با تلاش نیروهای بازرسان و كارشناسان در طرح های نظارتی ماه مبارك رمضان، بازگشایی مدارس و هم اكنون نیز طرح ویژه نظارتی 91 در حال انجام است.

وی به موضوع حمایت از حقوق مصرف كنندگان اشاره كرد و گفت: بازرسی فعالیت سخت و در عین حال مفید برای جامعه است و حمایت و استیفای حقوق مصرف كنندگان یك ارزش محسوب می شود.

مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان اظهار داشت: تمامی مردم جامعه جز مصرف كنندگان هستند و با حمایت از حقوق آنان قطعا تولید و تجارت شكل می گیرد.

نكویی مهر با اشاره به اینكه محور توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان تجارت، صنعت و تولید است گفت: حمایت از تولیدكنندگان باید بگونه ای باشد كه صنعت و تولید دچار مشكل نشود.

وی ادامه داد: تغییرات نرخ ارز و نوسانات به عنوان یكی از متغییرهای كلیدی در اقتصاد كلان بسیار تأثیر گذار است و بحث های علمی و تجربی نشان می دهد كه این موضوع می تواند موجب افزایش قیمت در برخی كالاها شود.

وی با بیان اینكه گرانی یا گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند گفت: یكی از وظایف بازرسی این است كه مقدمات را طوری فراهم آورد تا جلوی افزایش بی رویه قیمتها گرفته و موج روانی افزایش قیمتها شكسته شود. ك/1

7307/653/330
۰ نفر