۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۷:۱۰
کد خبر: 80028839
T T
۰ نفر

سنندج - امام جمعه سنندج خدمت به محرومان و نيازمندان را بزرگترين توشه براي آخرت انسان‌ها عنوان كرد و گفت: كميته امداد امام خميني(ره) احيا كننده سنت هاي حسنه الهي در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا 'حسام الدین مجتهدی' روز چهارشنبه در مراسم جشن نیكوكاری در سنندج كمیته امداد را همزاد و مولود انقلاب اسلامی ایران عنوان كرد و افزود: این نهاد مقدس رسالت سنگین دینی و شرعی حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینكه خدمت به نیازمندان جامعه از الطاف خداوندی است كه نصیب هر كسی نمی شود, اظهار داشت: این وظیفه و مسئولیت بر عهده كمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی است كه نیازمندان واقعی را شناسایی كنند و هر آنچه خداوند از مال اغنیا حق فقرا قرار داده است را به دست محرومان برسانند.

نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه كمیته امداد در راس خدمت گزاری به مردم قرار گرفته است, گفت: در سال، هزاران فرد نیازمند به این نهاد مقدس معرفی و از امكاناتی این نهاد همچون مسكن، كمك های تحصیلی، پوشاك و غیره بهره مند خواهند شد.

به گفته وی خدمت به نیازمندان و بخصوص ایتام و تلاش در راستای توانمند كردن آنان از دستورات خداوند است كه بارها در قرآن كریم و به وسیله پیامبران الهی به آن دستور داده شده است.

وی جشن نیكوكاری را یكی از كارها و برنامه های اولویت دار كمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان كرد و گفت: جشن نیكوكاری حس نوعدوستی, برادری و برابری را در بین افراد مرفه و نیازمندان و مستضعفان جامعه بوجود می آورد.

ك/2/7348/533/320
۰ نفر