۲۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 80032885
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه راديو و تلويزيون

۲۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 80032885

تهران - مدير راديو ايران گفت: تمام برنامه هايي كه از آنتن راديو پخش مي شود، بايد خوب و با كيفيت تهيه شود تا رضايت مخاطبان را در پي داشته باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رادیو ایران، 'حمید شیخ محمدی' در مراسم تقدیر از برگزیدگان این شبكه در جشنواره های داخلی رادیو افزود: برنامه سازان باید رقبای دیگر خود را بشناسند، زیرا وقتی كسی در جشنواره مقام بدست می آورد انتظار بیشتری از او می رود.

مدیر رادیو ایران، تولید برنامه برای كسب رتبه در جشنواره ها را كافی ندانست و گفت: همه برنامه هایی كه از آنتن پخش می شود، باید با كیفیت و خوب تهیه شود تا رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد.

در این مراسم از 11 نفر از همكاران شبكه رادیویی ایران كه در جشنواره های رادیویی حایز رتبه های برتر شده بودند، تقدیر به عمل آمد.



** 'بهار در بهار' كاری از گروه تلاوت شبكه قرآن و معارف سیما در نوروز 91 در 14 قسمت 60 دقیقه ای پخش می شود.

این برنامه به آشنایی مخاطبان با سوره 'حجرات' قرآن كریم اختصاص دارد تا بینندگان این شبكه هر چه بیشتر با آداب و اخلاق عالیه جامعه اسلامی آشنا شوند.

برگزاری مسابقه حفظ و روخوانی سوره 'حجرات' با حضور حافظان، قرآن آموزان و خانواده های آنها، ذكر نكاتی پیرامون نوروز و صله رحم توسط حجت الاسلام محسن قرآئتی و ارایه تفسیر این سوره توسط آیت الله حائری شیرازی از جمله بخش های این برنامه است.



** مستند 'طریق عشق' به كارگردانی اكبر تدبیری با محوریت نمایش ویژگی‌های تاریخی و بومی استان كرمانشاه از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

'طریق عشق' در 16 قسمت 30 دقیقه ای هر روز از ساعت 8 و 45 دقیقه پخش می شود.



** برنامه 'عصر بهاری' از 27 اسفند ماه، با موضوع طنز نمایشی ساعت 16 از شبكه رادیویی تهران پخش می شود.

به گفته بشیر جعفری نیا سردبیر این برنامه، 'عصر بهاری' با رویكرد تفریحی، اجتماعی و فرهنگی، و با بخش های متنوعی با عنوان 'تقویم روز'، 'خاطر و خاطره ها'، 'سر به هوا'، ' سیزده نود و یك'، 'عطر سیب'، 'مردم و ورزش' و 'صدای عصر بهاری شهر' تهیه شده است.



** برنامه شب های مستند این هفته میزبان آثار 'محمدعلی فارسی' مستندساز است و ضمن مرور آثار وی، آنان را به نقد می گذارد.

شب های مستند به تهیه كنندگی بابك میزانی هر شب به جز جمعه ها، ساعت 19 از شبكه مستند سیما پخش می شود.



** شبكه مستند سیما با پخش مجموعه مستند 'كابوس های طبیعت' رخدادهای عجیب و باورنكردنی جهان را به تصویر می كشد.



** مستند داستانی 'شیخ سیام' به تهیه كنندگی و كارگردانی حمید كوهپایی از سیمای انگلیسی شبكه جهانی سحر پخش می شود.

این مستند در پنج قسمت 25 دقیقه ای و بر اساس زندگی واقعی شیخ احمد قمی تولید شده است و هر هفته جمعه ها برای مخاطبان انگلیسی زبان این شبكه روی آنتن می رود.

فراهنگ ** 2025 ** 1071
۰ نفر