۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۳۳
کد خبر: 80038857
T T
۰ نفر

سمنان - معاون عمران و محيط زيست سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران از اتصال بيش از 70 درصد واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي به شبكه فاضلاب صنعتي خبر داد.

'جعفر صادقی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا مركزسمنان افزود: این سازمان با رعایت الزامات زیست محیطی تعامل بسیار خوبی با حفاظت محیط زیست دارد و دریافت 39 لوح صنعت سبز توسط شهركهای صنعتی موئد این امر است.

وی با اشاره به ایجاد طرح ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی از سال 82 در شهركهای صنعتی ایران گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهركها به این شبكه متصل و برای تحت پوشش قرار دادن 30 درصد بقیه 68 تصفیه خانه فاضلاب در حال اجرا و 54 تصفیه خانه دیگر در حال مطالعه است.

صادقی توجه به فضای سبز و توسعه آن را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: امسال یك میلیون و 100 هزار اصله نهال در شهركهای صنعتی كشور غرس شده و تاكنون 140 میلیون اصله درخت در شهركهای صنعتی ایران كاشته شده است.

وی گفت: سطح فضای سبز در شهركهای صنعتی هم اكنون به بیش از شش هزار هكتار رسیده است.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران با بیان اینكه آب مورد نیاز فضای سبز شهركها با استفاده از پس آب تصفیه خانه ها تامین و از طریق آبیاری قطره ای انجام می شود گفت: 10 هزار كیلومتر شبكه آبیاری قطره ای در شهركهای صنعتی كشور ایجاد شده است.ك/3

599/608