مشهد- رييس سازمان ورزش موسسه ثامن الحجج (ع) گفت: استمرار حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشتي و هندبال مهمترين هدف مورد توجه اين سازمان در سال آينده است.

'قاسم شعبان پور' چهارشنبه شب در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به قهرمانی تیم كشتی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) سبزوار در رقابتهای لیگ برتر كشتی كشور در سال جاری افزود:‌ اعتلای ورزش كشور و استان خراسان رضوی مهمترین رویكرد و هدف مورد توجه ما در حمایت مالی تیمها و رشته های ورزشی مانند كشتی و هندبال است.

وی ادامه داد: هم اكنون این رویكرد را در حمایت از رشته های ورزشی دیگر مانند والیبال نشسته دنبال می كنیم و سعی ما بر این است با مجموع این اقدامها نقش موثری در توسعه كمی و كیفی ورزش در كشور از جمله استان خراسان رضوی و مطرح شدن آن در سطح ملی داشته باشیم.

وی اظهار داشت:‌ سعی ما بر این است كه با حمایت مالی از این تیمهای ورزشی و استفاده از مربیان و بازیكنان مستعد استان خراسان رضوی و كشور، این تیمها همواره در رده های برتر كشور مطرح باشند.

وی گفت:‌ علیرغم پیروزی های پی در پی در رقابتهای لیگ برتر هندبال كشور تیم هندبال ثامن الحجج (ع) سبزوار اسفندماه جاری در بازی آخر دور رفت این مسابقه ها برابر تیم كشتی اصفهان بازی را واگذار كرد و از اواخر فروردین ماه سال آینده بازیهای دور برگشت این رقابتها آغاز می شود.

شعبان پور گفت:‌ بدنبال كسب قهرمانی در لیگ برتر كشتی توسط تیم موسسه ثامن الحجج (ع) سبزوار،‌ برای كسب موفقیت و قهرمانی تیم هندبال این موسسه در لیگ برتر هندبال كشور از هیچ تلاش موثری كوتاهی نمی كنیم.

وی گفت: با هدف شناسایی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل ورزش كشتی استان خراسان رضوی 200 نفر از جوانان مستعد در حال فراگیری مسائل آموزش لازم هستند تا در آینده حضور موفقی در قالب تیمهای استانی و ملی داشته و مدال آوران خوبی برای كشورمان باشند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) هم گفت:‌ با توجه به ظرفیتهای بسیار ورزش استان خراسان رضوی با ورود به عرصه حمایت از رشته های ورزشی سعی می كنیم به نوبه خود از اعتبار ورزشی این منطقه دفاع كنیم.

'سید ابوالفضل میرعلی' جلب اعتماد و توجه و ارزش دادن به بازیكنان دعوت شده به تیمهای ورزشی لیگ برتری كشتی و هندبال ثامن الحجج (ع) از طریق پرداخت به موقع تعهدات آنان را دیگر مسائل مهم مورد عنایت این موسسه عنوان كرد.

وی در خصوص حمایت مالی از ورزش فوتبال استان خراسان رضوی هم گفت: طی مذاكراتی با استاندار و مدیر كل ورزش و جوانان استان پیشنهادات خود را به آنان ارایه كردیم.

میرعلی گفت:‌ بر این اساس پیشنهاد دادیم كه اگر تیم ابومسلم و یا پیام خراسان در بازیهای فصل آینده حضور نیابند ما آمادگی داریم تیم فوتبال متشكل از بازیكنان مطرح استان و كشور درسطح لیگ برتربا نام تیم فوتبال ثامن الحجج (ع) خراسان حمایت مالی كنیم.

وی توجه به سایر رشته های ورزشی مانند ورزشهای زورخانه ای،‌ حمایت مالی از مسابقه های بین المللی دو و میدانی جام فجر ،‌ اعزام ورزشكاران به قله هیمالیا و غیره را دیگر اقدامهای مهم موسسه ثامن الحجج (ع)‌ برای حمایت از ورزش استان برشمرد.

وی گفت:‌ در شرایطی كه مسابقه های مهمی مانند رقابتهای بین المللی دو و میدانی جام فجر در مشهد به دلیل كمبود اعتبارهای لازم در آستانه كنسل شدن بود،‌ ما با حمایت مالی از برپایی این رقابتها مانع از كنسل و یا به تعویق افتادن آن شدیم.ك/3

7490/659