۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80042570
T T
۰ نفر

برگزاري 23 جلسه كميسيون دائمي شوراي عتف در سال جاري

۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80042570

تهران-معاون پژوهشي وزير علوم با اشاره به برگزاري 23 جلسه كميسيون دائمي شوراي عتف در سال جاري گفت: نتيجه برگزاري جلسات كميسيون هاي دائمي و تخصصي شوراي عتف تصويب طرح هاي كلان ملي پژوهشي بوده است.

دكتر 'محمد مهدی‌نژاد نوری' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: در سال 90 و براساس گزارش عملكرد سال جاری شورای عالی علوم، تحقیقات چهار جلسه، كمیسیون دائمی 23 جلسه، كمیسیون تخصصی علوم پایه دو جلسه، كمیسیون تخصصی انرژی 24 جلسه، كمیسیون تخصصی صنایع، معادن و ارتباطات 10 جلسه، كمیسیون تخصصی سلامت، امنیت و رفاه اجتماعی 16 جلسه، كمیسیون تخصصی كشاورزی، آب و منابع طبیعی 17 جلسه، كمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی 22 جلسه ، كمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران 10 جلسه، كمیسیون تخصصی فرهنگ و اجتماع سه جلسه، كمیسیون تخصصی علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شش جلسه، كمیسیون تخصصی مدیریت اقتصاد و بازرگانی پنج جلسه و كمیسیون هماهنگی و سیاستگذاری علم و فناوری 14 جلسه برگزار كردند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تصویب آیین‌نامه‌ قانون حمایت از شركتهای دانش بنیان، عملكرد پژوهشی سال 89 كشور، تصویب آیین‌نامه‌ بند 108 قانون برنامه‌ بودجه‌ سال 90 , تصویب 38 طرح كلان ملی پژوهش و فناوری از جمله مهمترین مصوبات شورای عالی عتف در سال جاری بود.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود'تشكیل شورای عالی فضای مجازی' را یكی از مصوبات هفتاد و هشتمین جلسه‌ كمیسیون دائمی شورای عتف معرفی كرد و افزود: در این جلسه در خصوص اهمیت شورای عالی فضای مجازی و نقش تعیین كننده‌ این شورا در بهره‌برداری مناسب از فناوری اطلاعات و ارتباطات بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: از دیگر موضوعات آخرین جلسه‌ كمیسیون دائمی شورای عتف ارائه‌ گزارش عملكرد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود كه از جمله مشكلات این پژوهشگاه كمبود نیروی انسانی و منابع اختصاصی عنوان شد.

مهدی‌نژاد همچنین بررسی جدول جلسات سال آینده‌ كمیسیون دائمی شورای عتف را یكی دیگر از دستورجلسات این كمیسیون برشمرد و گفت: با بررسی جدول جلسات آینده‌ كمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری مقرر شد تا جلسات در سال آینده، چهارشنبه‌ها (یك هفته در میان)‌ از ساعت 14 تا 16 برگزار شود كه نخستین جلسه‌ این كمیسیون در سال آینده، بیست و سوم فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی بررسی مدیریت طرح‌های كلان مصوب در شورای عالی عتف، تداوم سیاست‌گذاری حوزه علم و فناوری، نظارت یكپارچه بر وضعیت علم و فناوری كشور از بعد دسترسی به اهداف و چشم‌انداز تعریف شده و سایر موارد ارجاعی به كمیسیون‌های تخصصی شورا را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه‌ كمیسیون دائمی شورای عتف عنوان كرد.

مهدی نژاد نوری، بررسی مدیریت طرح‌های كلان مصوب در شورای عالی عتف، تداوم سیاست‌گذاری حوزه علم و فناوری، نظارت یكپارچه بر وضعیت علم و فناوری كشور از بعد دسترسی به اهداف و چشم‌انداز تعریف شده و سایر موارد ارجاعی به كمیسیون‌های تخصصی شورا را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه‌ كمیسیون دائمی شورای عتف عنوان كرد.

علمی**2038**9190*
۰ نفر